Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gele bietjes bewaren

harmony

Aanbevolen berichten

Ik denk dat mijn gele bietjes klaar zijn om geoogst te worden. Ze komen boven de aarde uit en zijn formaat tussen golfbal en tennisbal in.

Het liefst zou ik een deel in ieder geval een tijdje bewaren. Kan dit (zonder in te vriezen)? Wij hebben een kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de 2 beste opties zijn: Ze in de tuin laten totdat je ze consumeert of ze bereiden en bewaren (vriezer, evt. zoetzuur).

Uit de grond zullen ze vrij snel minder worden. Theoretisch zou je ze ook op de manier van een wintervoorraad kunnen bewaren (koel, in zand o.i.d. ontdaan van loof) maar dit is en geen late, echte bewaarsoort en in een soort kuil buiten krijg je op dit moment van het groeiseizoen niet een natuurlijke slaapfase van de plant en niet echt de gewenste winteromstandigheden om ze zo enkele maanden redelijk fris en goed te houden. Schimmel, rotting, hergroei en/of verschrompeling zal de bewaarmogelijkheden nu, zelfs in een koelkast, beperken tot hooguit enkele weken of zelfs minder.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Erny. Je postte al een reactie terwijl ik schreef. Dat inkuil-topic gaat over oktober/november...dan gaat dat prima met een aantal gewassen. Maar nu zal dat niet echt goed lukken, helaas. Zie mijn berichtje hiervoor waarom.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...