lucvhaaster Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 Hoi, In de moestuin staat nu eindelijk alles te groeien en bloeien... zie ik opeens een aantal gaatjes in bladeren en als ik aan de onderkant van de bladeren kijk verschrikkelijk veel bladluizen. Weet iemand hoe je dat moet bestrijden liefst biologisch natuurlijk. Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
Claudia69 Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 Er zitten inderdaad veel luizen dit jaar. De slakken doen het minder door de droogte, de luizen daarentegen... Ik had het ook met een paar paprika's in pot, ze zaten op een week echt vol (weekje weg geweest dus niet goed in de gaten kunnen houden). Ik heb ze afgespoten met de tuinslang (brede waaierstraal), blad per blad en het is intussen een stuk beter. Er zitten ook lievenheersbeestjes op. Die houden het intussen onder controle. Quote
lucvhaaster Geplaatst: 6 juli 2015 Auteur Geplaatst: 6 juli 2015 Hoi Claudia69, Bedankt, maar spuit jij ze er af met een plantenspuit of met de tuinslang? Groetjes moestuinier lucvhaaster P.S.Hoe bevalt je harkje Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
lucvhaaster Geplaatst: 6 juli 2015 Auteur Geplaatst: 6 juli 2015 Hoi, Bedankt ik zal het meteen nog ff doen Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
IlonaRazzy Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Drama, heb van alles geprobeerd, het enige wat pas echt hielp hier waren de lieveheersbeestjes larven die ik gekocht heb! Sinds die er zijn heb ik minimaal last van bladluis. Er zit heus nog wel iets, maar dat vinden de lieveheersbeestjes (ze zijn inmiddels in pop en tor fase) helemaal prima. Quote
weknow Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Drama, heb van alles geprobeerd, het enige wat pas echt hielp hier waren de lieveheersbeestjes larven die ik gekocht heb! Sinds die er zijn heb ik minimaal last van bladluis. Er zit heus nog wel iets, maar dat vinden de lieveheersbeestjes (ze zijn inmiddels in pop en tor fase) helemaal prima. Leuk om te horen dat deze natuurmethode zo goed hielp! Zou natuurlijk helemaal geweldig zijn om in je tuin deze "pimpampoentjes"(zo worden ze in Zeeland genoemd, vind dat een leuke naam) als vaste bewoners te hebben. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Enjoy! Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 De molenaartjes of karpoentjes zoals ze elders in het land wel heten, heb ik vooral in de herfst/winter in de spouwmuren end. zitten.Toch zie ik ze nauwelijks in de tuin... eigenlijk best wel gek. Quote
Demier Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 (aangepast) Ik had heel veel last van luizen, daarom had ik een 50 tal olh beestjes gaan vangen, maar het gros vloog binnen de kwartier weg.Dag erna had ik een kleine 200 larven gevangen en 3 dagen erna geen luis meer te bespeuren.Nu zijn de larven aan het verpoppen en komen de olh beestjes weer tevoorschein.Tot heden geen luis meer te bespeuren.gr Mat 7 juli 2015 aangepast door Gast Quote
lucvhaaster Geplaatst: 7 juli 2015 Auteur Geplaatst: 7 juli 2015 Hoi, Grappig dat de biologische manieren het beste voor tuin en milieu is en ook (vaak) het beste resultaat levert. Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
IlonaRazzy Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ja he, kost alleen wat meer tijd en geduld En indd was een supertip van de lhb larven!! Thanks nogmaals Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.