MTFuser Geplaatst: 5 juli 2015 Geplaatst: 5 juli 2015 Hoi allemaal, Ik heb een tijdje wat kruiden staan waaronder basilicum. Deze wilde ik drogen, maar wanneer ik deze droog (zowel 'natuurlijk' als in de oven) verkleurd de basilicum een bruin-zwart. Is dit normaal? Zo niet, hoe dit te verhelpen? Quote
RobO Geplaatst: 5 juli 2015 Geplaatst: 5 juli 2015 ik denk te heet?basilicum droogden wij ooit op 35 graden max in de droogmachien , maar dan is de smaak toch al echt veel minder dan versdoen we niet meer Quote
weknow Geplaatst: 5 juli 2015 Geplaatst: 5 juli 2015 Een linkje met nog wat info.http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/kruiden/basilicum/ Even doorscrollen naar "oogsten en bewaren". De tip daar, van in folie in de diepvries als pesto, gebruiken we ook met veel tevredenheid. Daarnaast gewoonlijk een flinke pot basilicumplantjes van niet te oud op de vensterbank. Die kun je kopen, maar zelf zaaien is ook erg makkelijk. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
MTFuser Geplaatst: 6 juli 2015 Auteur Geplaatst: 6 juli 2015 Bedankt voor de tips! Hoewel het inderdaad lekkerder is om verse basilicum te gebruiken, ben ik van plan om kant-en-klare kruidenmixen te maken zodat deze gemakkelijk gebruikt kunnen worden. Vandaar dat het de basilicum gedroogd moet worden. Op naar de super dan voor de droge variant, en de van de plantjes dan een lekkere pesto maken Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 februari 2016 Geplaatst: 22 februari 2016 Ik heb nu al maanden een basilicum plant in huis en af en toe pluk ik er wat blaadjes af enkele heb ik ook gedroogd.Wil ik er net weer enkele plukken en drogen zit hij ineens onder de luis.Waar komen die nu ineens vandaan? Quote
henkg Geplaatst: 22 februari 2016 Geplaatst: 22 februari 2016 Ik weet niet waar ze vandaan komen.Wel zou ik direct de hele plant voorzichtig in een plastic zak doen, goed dichtbinden en weggooien.Het is / wordt immers tijd om van alles en nog wat binnen te zaaien. Daar wil je geen bladluis op,Die basilicum zaai je wel weer opnieuw ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.