Ga naar inhoud

Hoe aan poters van Opperdoezer ronde te komen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die wil ik dus, in 2016.

Voor mij de aller-lekkerste aardappel. Ontpitten is een crime, maar meer dan de moeite waard.

Koken en eten met een beetje roomboter. Smullen!

Vreeken verkoopt ze, maar schrijft: “beste consumptiekwaliteit, geen officieel pootgoed”

Dan kan ik net zo goed die aardappelen bij bv AH kopen.

Maar: hoe houd ik die supermarkt aardappels goed (ze zijn verkrijgbaar vanaf nu t/m augustus). Ik heb geen kelder of andere ruimte waar het koel is.

Wild idee: nu nog poten (die van AH), en eind september de (kleine) opbrengst oogsten en bewaren.

En als ik dan toch officieel pootgoed wil: Friese gieltjes, vergelijkbaar en net zo lekker?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Opperdoezer ronde is een beschermd ras en mag alleen in Opperdoes (klein dorp in Noord Holland) geteeld worden. Vandaar dat Vreeke ze niet kan leveren.

Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:

Maar toch worden ze wél aangeboden als poter voor de hobby-tuinder. Hier bij mijn vaste adres elke na-winter / vroege voorjaar te koop. Ik kan ze wel tegen die tijd voor je meenemen henk ?

• 8 maanden later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb ze ook van Vreeken, en volgens mij zijn het wel opperdoezers, maar mag je ze niet zo noemen als ze niet uit Opperdoes komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...