Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, vandaag weer eens begonnen met wecken. Heb zelfs een elektrische weck pan gekocht. Heb het drie jaar op het gas gedaan met kleine hoeveelheden om te proberen. Maar het steriliseren van de potten vind ik nogal wat. Heb van die ouderwetse met zo'n beugel waar de deksel aanzit. Met steriliseren in de pan hangt de deksel er dan naast en moet ik nogal toeren uithalen om de potten er uit te tillen (liefst heet water er uit)..... Of doe ik iets fout? Op onze afwas automaat hebben wij een programma voor het steriliseren van baby flessen, zou ik de potten ook zo kunnen doen? Heb ook een aantal van die mooie potten gekregen met platte deksel, die gaan beter maar kan deze hier in Frankrijk niet vinden. Volgende vraag.... wanneer je na het sluiten van de pot de pot scheef houd, l spuit er soms wat water uit. Mijn man buigt dan het ijzer wat naar achteren (potten zijn duur, dus moet niet kunnen) Ik denk dan ook dat bij het steriliseren de pot zo vacuüm trekt dat dat vanzelf goed komt. Pffffff je leest het al, alle tips zijn welkom.

groet!

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:
1:Maar het steriliseren van de potten vind ik nogal wat. Heb van die ouderwetse met zo'n beugel waar de deksel aanzit. Met steriliseren in de pan hangt de deksel er dan naast en moet ik nogal toeren uithalen om de potten er uit te tillen (liefst heet water er uit).....

2: Op onze afwas automaat hebben wij een programma voor het steriliseren van baby flessen, zou ik de potten ook zo kunnen doen?

3: Heb ook een aantal van die mooie potten gekregen met platte deksel, die gaan beter maar kan deze hier in Frankrijk niet vinden. Volgende vraag.... wanneer je na het sluiten van de pot de pot scheef houd, l spuit er soms wat water uit.

4: Ik denk dan ook dat bij het steriliseren de pot zo vacuüm trekt dat dat vanzelf goed komt.

groet!

1: wij gebruiken aleen het stortmodel, erg handig, die beugelpotten gebruiken we alleen voor zuurdesem, sambal

2: geen ervaring mee, denk dat het beter is om ze heter te maken in de oven

3: ja, is normaal, gewoon laten afkoelen, tenzij ze niet goed afsluiten, dat merk je als je aan de deksel trekt als ze afgekoeld zijn

4: ja

Geplaatst:

Die potten met de deksels eraan vast heb ik ook....je kunt ook de beugels eraf halen en dan met losse klemmen werken; ff van te voren kijken welke erop passen. Potten met platte deksels kun je ook online bestellen http://www.weckonline.com/nl/merk-weck/22-weck-tulp-glas-met-deksel-11l-1062ml-rr100-6-st.html of op brocante marktjes of kringloopwinkels ernaar speuren is ook leuk. Ik betaal daar maximaal 1,50 € per pot.

Ik gebruik de afwasmachine om de potten te steriliseren.

Geplaatst:

Hoi bedankt, zo kom ik weer wat verder. Kan dus de potten in de afwas machine steriliseren. En deze weck site is internationaal dus kan ook hier in Frankrijk laten bezorgen. Gaat weer lukken!

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...