Chrones Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ik ben op zoek naar goede tips voor de strijd tegen wollige bloedluis.Benoni is er zeer gevoelig voor en dat is te merken. Op natuurlijke wijze krijg ik ze niet uitgeroeid, de lieveheersbeestjes richten zich alleen op de pruim en rozen, dat gaat prima en is mooi stabiel. Oorwurmen zie ik zelden, ondanks alle fijne plekken die er voor hen gecreëerd zijn.- 2 bloempotten hangen in de boom met stro- 1x 20 stokjes bundel van bamboe. Ik heb geprobeerd te spuiten met groene zeep, spiritus maar helaas....... Het worden er nu steeds en steeds meer.... Wie heeft de gouden tip? Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 ik doe het met een 'keuken' brandertje, even heel snel op gepaste afstand er overheen branden ...klaar Quote
RobO Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 eerst borstelen waar je bij kunt en dan spruzit R geprobeerd? Quote
Chrones Geplaatst: 21 juni 2015 Auteur Geplaatst: 21 juni 2015 ik doe het met een 'keuken' brandertje, even heel snel op gepaste afstand er overheen branden ...klaar Ahh goede tip... die heb ik nog niet geprobeerd. Het regent momenteel.Zou een aansteker ook werken? eerst borstelen waar je bij kunt en dan spruzit R geprobeerd? Borstelen heb ik geprobeerd, maar van spruzit ben ik geen fan, dit dood ook de goede insecten terwijl ik juist op zoek ben naar balans.Dit is bij de rozen en andere fruitstruiken gelukt maar deze is wel heftig. Quote
gerritr1955 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 eerst borstelen waar je bij kunt en dan spruzit R geprobeerd? Da's jou favoriet geloof ik. Maar dan ben echt alles, ook de goede beestjes in je tuin, kwijt.Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Quote Hortus est amicus meus.
Persica († december 2016) Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 ik doe het met een 'keuken' brandertje, even heel snel op gepaste afstand er overheen branden ...klaar Ahh goede tip... die heb ik nog niet geprobeerd. Het regent momenteel.Zou een aansteker ook werken? eerst borstelen waar je bij kunt en dan spruzit R geprobeerd? Borstelen heb ik geprobeerd, maar van spruzit ben ik geen fan, dit dood ook de goede insecten terwijl ik juist op zoek ben naar balans.Dit is bij de rozen en andere fruitstruiken gelukt maar deze is wel heftig. Ahh goede tip... die heb ik nog niet geprobeerd. Het regent momenteel.Zou een aansteker ook werken?Nee, met een aansteker kom je niet in de kleine kiertjes daar waar de luis zich bevind, met een brandertje daarentegen wel. Quote
RobO Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 eerst borstelen waar je bij kunt en dan spruzit R geprobeerd? Da's jou favoriet geloof ik. Maar dan ben echt alles, ook de goede beestjes in je tuin, kwijt.Dat kan toch niet de bedoeling zijn. alleen bij grote plagen, om eerlijk te zijn, en alleen lokaal dus er blijven genoeg goede beestjes overik gebruik het maar een paar keer per jaar, als lvhb en zweefviegen bio en ander spul niet voldoende werkt, bijvoorbeeld in het hart van prei en spruit, als ik te laat ben met toppen van de tuinbonen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.