Richard74 Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Hallo, Ik heb op dit moment een aantal salie planten tussen de kolen staan in strijd tegen de koolvlieg. Het lijkt te werken voor de planten die dicht op de salie staan. Ik wil dus meer salie planten Die kan ik kopen maar ik heb nu een paar mooie grote salie planten en mijn vraag is kan ik die gebruiken om volgend jaar maart weer tussen de kolen te plaatsen? Zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Quote
jasmin Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Afleggen. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Richard74 Geplaatst: 18 juni 2015 Auteur Geplaatst: 18 juni 2015 Scheuren snap ik denk ik. En wanneer doe je dat dan? Augustus? September? Afleggen snap ik niet, wat bedoel je daarmee? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Je kunt ze heel goed stekken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Richard74 Geplaatst: 18 juni 2015 Auteur Geplaatst: 18 juni 2015 Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik een Kruiden leek ben. Scheuren, stekken, afleggen...Allemaal leuk en aardig maar het zegt mij net zoveel als Ik heb hoofdpijn )) Wanneer is dat de beste periode om te scheuren? En gooi je ze dan ook weer direct in de volle grond of moet je ze in de kas op krachten laten komen? En afleggen, was dat? En stekken? Wanneer moet ik dat dan doen en heb ik dan in maart wel een mooie grote plant? Alvast bedankt voor de extra moeite Quote
Victorus Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Scheuren kan je practisch altijd doen. Hou de oude en nieuwe plant even in de gaten en geef voldoende water. Na een week of wat is alles weer als van ouds. Probeer ook maar een paar stekken te laten wortelen. Dat kan nooit kwaad. Quote
geertlaurent Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Grof genomen is scheuren een spade nemen en de plant in 2'en klieven. Boem pats en klaar Stekken is gewoon een top afknippen en in klets natte potgrond steken en binnen in een potje laten overwinteren. Ik laat ze echter gewoon in de tuin staan (iets of wat beschut) op de plaats waar ze stonden of even uitgeschopt en herplaatst. Komen de winters van de laatste jaren makkelijk door hier en staan erg vroeg op het seizoen mooi groot met paarse bloemen. Dit jaar in Zaaitray er erg veel bijgenaamd, dat ging ook prima zijn nu nog wat kleiner natuurlijk. Quote
Richard74 Geplaatst: 18 juni 2015 Auteur Geplaatst: 18 juni 2015 Bedankt! Ik ga scheuren en stekken nemen, dat moet goed komen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.