Gast Geplaatst: 8 juni 2015 Share Geplaatst: 8 juni 2015 Ik heb vandaag zeer goedkoop kalk ingeslagen Maar hoe kan ik dit gebruiken en zijn er ook groente en fruit soorten die geen tot nauwelijks kalk mogen hebben. Zelf bestaat mijn tuin uit een gedeelte klei. En een gedeelte waar vierkante moestuin bakken op staan met potgrond compost en tuinaarde. Het gaat om deze kalkhttps://www.compo.nl/be/NL/products/COMPO-Bio-Kalk.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Persica († december 2016) Geplaatst: 8 juni 2015 Share Geplaatst: 8 juni 2015 Heeft je grond überhaupt welk kalk nodig? ... denk eraan teveel aan kalk = gelijk aan gele blaadjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 8 juni 2015 Share Geplaatst: 8 juni 2015 Ik zag het in de winkel staan voor 2 euro per pak dus dacht inslaan je weet maar nooit wanneer ik het nodig heb. Momenteel groeit alles goed maar hoe kan ik zien dat een plant kalk te kort heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 8 juni 2015 Share Geplaatst: 8 juni 2015 De meningen over kalk toevoegen zijn verdeeld dus ik ben benieuwd naar de reacties. Er wordt zowel beweerd dat het ieder jaar nodig is, als dat het maar heel soms nodig is. Het is in ieder geval een goeie bron om calcium in de grond te brengen. Ik denk zelf dat elk jaar een klein beetje kalk goed is, als je niet al met een erg hoge ph bent begonnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 8 juni 2015 Share Geplaatst: 8 juni 2015 Hoi BaltoGeen idee wat mijn ph is want ik heb geen ph meter of test.Is deze test duur en kan ik dit bij bijvoorbeeld een hornbach kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 9 juni 2015 Share Geplaatst: 9 juni 2015 In dit topic geef ik link naar goedkope PHmeter... een-goede-ph-meter-t13837.html Die heb ik ondertussen gekallibreerd en gebruikt. Wijkt wel wat af (paar tienden) maar dat vind is niet erg voor waar ik 'm voor gebruik (pepervoeding afzuren/grondzuurtegraad meten) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.