Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vlierbloesemdrank

appelvrouw

Aanbevolen berichten

Vorig jaar bij iemand gekregen:

Vul een kan met water en verder met enkele vlierbloesemschermen..( je moet zelf uitvinden welke sterkte je lekker vindt)

Laat een tijdje in de koelkast staan en drink op.

Variaties:

Takjes van munt erbij, schijfjes (bio)citroen erbij of melisse erbij..enz. honing of suiker toevoegen kan ook, ik vind het zelf zo lekker...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm heel verfrissend vind ik die!!

Ik laat ze wel 24u in een glazen bokaal trekken, op een warme plaats en daarna nog eens door een neteldoek. Om het wat langer te bewaren maak ik dan van een deel van het vocht vlierbloesemsiroop

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik drink heel graag vlierbloesemdingen. Alleen elke keer als ik een recept probeer zie ik in mijn kom allerlei zwarte kleine vliegjes ronddrijven en dan moet ik het helaas niet meer hebben? Hoe doen jullie dit? want ervoor spoelen mag niet want dan ben je al heel wat smaak kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit ook Vlierbloesemsiroop gemaakt. Moest de bloemschermen ook minstens 24 uur in emmer met water laten trekken. Daarna met suiker opgekookt tot siroop. Helaas vond ik de smaak niet zo lekker. Na jaren in de kelder is het gaan gisten en werd het wél een lekker goedje.

Ik zal de korte versie ook eens proberen, misschien is in die 25 jaar mn smaak veranderd.

Alleen... de Vlier heb ik hier nog niet zien bloeien... dus nog ff wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep op het eiland van Brienenoord met mijn hondje zojuist en daar zag/rook ik ze, dus meteen een handvol geplukt, uitgeschud en die staan nu in water. Munt heb ik in de tuin en ook toevallig nog een citroen in huis, dus hopelijk wordt het een heerlijk drankje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook lekker en voor de gemakkelijke mens onder ons

Neem een schone weckpot van 1 liter. Doe er ongeveer 10 verse vlierbloesemschermen in.

Overgiet met 0,7 liter (1 flesje) appel of perendiksap. Eventueel een schijfje citroen erbij.

24 Uur donker wegzetten. Daarna zeven. Heerlijke siroop met vlierbloesemsmaak!

Ongeveer 2 weken in de koelkast houdbaar (= lekker).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...