Groentjuh Geplaatst: 18 september 2015 Share Geplaatst: 18 september 2015 Ze weet het niet meer Dit is iig moeder en haar kroost, misschien herkent iemand het ? Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2015 Share Geplaatst: 18 september 2015 Het ziet er uit als Frambozenaardbei, Frau Mieze Schindler. Zeker ook omdat er zoveel stekjes aan komen. Maar ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 18 september 2015 Volgens mij had Henk toen een bak bij met aardbei uitlopers. Ik kan mij verder niet herinneren dat er aardbeien waren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2015 Share Geplaatst: 18 september 2015 Ik denk ook meteen aan Frau Mieze Schindlers..dat typerende blad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groentjuh Geplaatst: 19 september 2015 Share Geplaatst: 19 september 2015 Ik dank u allen, dat is em zeker. Die aarbeien lijken idd op frambozen. Mysterie opgelost. Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2015 Share Geplaatst: 19 september 2015 Heerlijke vruchten, maar wel snel stuk dus je moet ze meteen opeten (of verwerken) Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 19 september 2015 Share Geplaatst: 19 september 2015 Zien er inderdaad uit als FMS.Helemaal zeker weten: De FMS stekken van mij (MTFD sep 2014) zaten in deze donkergrijze bak: Als je het nog niet deed: pas plukken als ze van felrood naar iets paarsachtig verkleuren. Dan zijn ze het lekkerst. @iedereen: ik kon die bak dus erg makkelijk kwijt op de zaden/oogst/stekken-tafel. Die tafel mag de aanstaande MTFD wel wat voller. Neem wat mee! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 22 september 2015 Share Geplaatst: 22 september 2015 Het gele tomatenraadsel wordt uitgebreid.... Want nu is er ook nog een gele tomaat verschenen die wél dat perzikhuidje heeft... Deze zijn trouwens rond. Dus heb nu dus die gele vleestomaat... (erg lekker...): En het gele perzikhuidje ronde tomaatje (middelgroot): Geen Yellow Pear (is ook favoriet van mij)Geen Millefleur ... wel interessant deze! Wel de zelf gezaaide Kruisbestomaatjes: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Henk; ik weet niet of je ze hebt zien staan afgelopen zaterdag, maar je krulwilgjes doen het super! Zijn vorig jaar al goed aangeslagen en lopen nu weer keihard uit De oesterschelpen waren toch wel te hard/dik om (met normaal gereedschap) kapot te slaan. We hebben een bergje bij de kippen gelegd en ze pikken en krabben er nu zelf elke dag in. Door regen en zon vallen ze vast heel langzaam uit elkaar en zorgen ze voor kalk/grit voor de kippen Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Erny, mag ik wat zaadjes bietsen van jou van die gele vleestomaat? Is dat de ananastomaat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 6 maart 2017 Share Geplaatst: 6 maart 2017 Deze mooie helleborus gekregen van (Ciska?in 2015?) bloeit voor het eerst dit jaar... 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 3 september 2017 Share Geplaatst: 3 september 2017 Elk jaar krijg ik helleborus zaailingen van Jet en Ciska, en elk jaar zet ik ze op een rijtje in de moestuin. Zodra ze wat groter zijn spit ik ze weer uit en plant ik ze verder uit elkaar. En zo heb ik al flink wat rijtjes met planten die variëren in formaat/leeftijd. Nog even geduld (er komt een nieuwe schuur) en dan kan ik in 1 keer een heel perk vol plempen 1 Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2020 Share Geplaatst: 12 oktober 2020 @Goldfish de Ziziphus jujuba doet het best lekker: En die Leycesteria formosa bloeit! Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 13 oktober 2020 Share Geplaatst: 13 oktober 2020 Leuk om te zien dat de MTFD ruilsels floreren ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 21 oktober 2020 Share Geplaatst: 21 oktober 2020 Hier nog een, vijg gekregen van @Yuras Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rorror Geplaatst: 23 oktober 2020 Share Geplaatst: 23 oktober 2020 @appelvrouw Wat een leuk hoekje! Heb je daar meer foto's van? 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 23 oktober 2020 Share Geplaatst: 23 oktober 2020 Vijgenstek, gekregen van Angela, tijdens MTFD, okt 2019. Het was al een mooi aangeslagen stekje. En in 2020 is er veel gebeurd: De eerste bladeren worden nu gelig, dat is gewoon de herfst. Nu maar eens gaan nadenken hoe ik ga snoeien. Wil ik een struik, of iets meer boom-achtigs? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 24 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst: 24 oktober 2020 Ik vind een lei boom wel handig zelf een struik neemt redelijk wat plaats in. Laat je hem in de pot staan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 25 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 25 april 2021 De Golden delicious gekregen van Henk. Hij vind het in Brabant schijnbaar niks Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 19 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 19 augustus 2021 Ooit een zakje zaden van de mtfd ruil tafel meegenomen. Zaden waren over de datum en in een taal die ik niet kan lezen. Dit jaar gezaaid duurde wat langer maar uiteindelijk prima opkomst met dit als resultaat. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 10 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 januari 2022 @Goldfish ik heb voor jou ooit een dwerg kweepeer mee gebracht hoe gaat het daarmee? Ik had div. vruchten dit jaar. Veel groter dan van mijn andere japonica soorten. Hebben we eigenlijk een appart topic voor deze dwerg kweeen? Kon het zo niet vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2022 Share Geplaatst: 10 januari 2022 1 Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 10 januari 2022 Share Geplaatst: 10 januari 2022 Ze doen het prima Angela. Ik zal nog wel een foto er van posten. Het exemplaar op jouw foto lijkt een Chinese sierkwee te zijn. Die heb ik ook staan, maar wordt veel hoger (Groeit vooral recht op) is vergeven van de stekels (ergere stekels dan die sommige Japanse sierkweeen hebben) en je krijgt vruchten van het formaat van een handappel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 10 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 januari 2022 Ik heb er toen een voor jou en mezelf gehaald maar ik weet zo de naam niet meer. Ik hou hem als stam met wat zijtakken en hij heeft inderdaad lange prikkers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 11 januari 2022 Share Geplaatst: 11 januari 2022 @Angela: 100% Chinese sierkwee (Cathayensis) gezien die foto van de takken die je elders postte. Ik heb samen met een stel Japanners er zowel sap als jam van gemaakt dit jaar. Smaakt prima. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.