Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe gaat het met de gekregen planten, zaden enz.

angela

Aanbevolen berichten

Zien er inderdaad uit als FMS.

Helemaal zeker weten: De FMS stekken van mij (MTFD sep 2014) zaten in deze donkergrijze bak:

P1060263k35941442655630.jpg

Als je het nog niet deed: pas plukken als ze van felrood naar iets paarsachtig verkleuren. Dan zijn ze het lekkerst.

@iedereen: ik kon die bak dus erg makkelijk kwijt op de zaden/oogst/stekken-tafel. Die tafel mag de aanstaande MTFD wel wat voller. Neem wat mee!

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gele tomatenraadsel wordt uitgebreid....

Want nu is er ook nog een gele tomaat verschenen die wél dat perzikhuidje heeft... Deze zijn trouwens rond.

Dus heb nu dus die gele vleestomaat... (erg lekker...):

IMG741911551442945666.JPG

En het gele perzikhuidje ronde tomaatje (middelgroot):

IMG741891091442945506.JPG

IMG742021721442945669.JPG

Geen Yellow Pear (is ook favoriet van mij)

Geen Millefleur ... wel interessant deze!

Wel de zelf gezaaide Kruisbestomaatjes:

IMG743180511442945672.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later ...

Henk; ik weet niet of je ze hebt zien staan afgelopen zaterdag, maar je krulwilgjes doen het super! Zijn vorig jaar al goed aangeslagen en lopen nu weer keihard uit

De oesterschelpen waren toch wel te hard/dik om (met normaal gereedschap) kapot te slaan. We hebben een bergje bij de kippen gelegd en ze pikken en krabben er nu zelf elke dag in. Door regen en zon vallen ze vast heel langzaam uit elkaar en zorgen ze voor kalk/grit voor de kippen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 10 maanden later ...
  • 5 maanden later ...

Elk jaar krijg ik helleborus zaailingen van Jet en Ciska, en elk jaar zet ik ze op een rijtje in de moestuin. Zodra ze wat groter zijn spit ik ze weer uit en plant ik ze verder uit elkaar. En zo heb ik al flink wat rijtjes met planten die variëren in formaat/leeftijd. Nog even geduld (er komt een nieuwe schuur) en dan kan ik in 1 keer een heel perk vol plempen

IMG172438121504436482.JPGIMG172327271504436475.JPG

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 years later...
  • 2 weeks later...

Vijgenstek, gekregen van Angela, tijdens MTFD, okt 2019.

Het was al een mooi aangeslagen stekje. En in 2020 is er veel gebeurd:

20201023_vijg_angela.jpg

De eerste bladeren worden nu gelig, dat is gewoon de herfst.

Nu maar eens gaan nadenken hoe ik ga snoeien. Wil ik een struik, of iets meer boom-achtigs?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later ...
  • 3 maanden later ...
  • 4 maanden later ...

Ze doen het prima Angela.  Ik zal nog wel een foto er van posten.  Het exemplaar op jouw foto lijkt een Chinese sierkwee te zijn.  Die heb ik ook staan, maar wordt veel hoger (Groeit vooral recht op) is vergeven van de stekels (ergere stekels dan die sommige Japanse sierkweeen hebben) en je krijgt vruchten van het formaat van een handappel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...