Ventie Geplaatst: 30 mei 2015 Share Geplaatst: 30 mei 2015 Het is bijna juni, maar kan ik nu koolraap zaaien tussen de voederbieten of beter nog twee weken wachten?Ben als moestuin beginner nieuwsgierig naar reacties. Quote http://www.facebook.com/DierenweideStroomdalNil volentibus arduum...Niets is onmogelijk voor hen die willen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 30 mei 2015 Share Geplaatst: 30 mei 2015 Beter even wachten. Is typische lange dag-groente...voor half juni gezaaid is de kans groot dat ze heel snel gaat bloeien in plaats van knollen vormen. De plant wil zich voortplanten door nog zaad te maken. Als je na half juni zaait (opkomst ruim na ca. 21 juni dan) wordt de daglengte steeds minder en wil de plant de winter gaan overleven door dikke knollen te maken. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wijo Geplaatst: 31 mei 2015 Share Geplaatst: 31 mei 2015 Het is bijna juni, maar kan ik nu koolraap zaaien tussen de voederbieten ...Een vraag op jouw vraag. Koolraap tussen de voederbieten zaaien? Kan je daar wat meer over zeggen? Heb je daar een speciale reden voor om dat zo te doen? Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ventie Geplaatst: 31 mei 2015 Auteur Share Geplaatst: 31 mei 2015 Hallo Wim, Omdat u ook in Beilen woont, bent u ongetwijfeld op de hoogte van Dierenweide Stroomdal. Sinds enkele maanden hebben wij als Dierenweide ook de beschikking over de moestuin gelegen tussen wooncentrum ’t Stroomdal en OBS G.A. de Ridder. Wij hebben in onze moestuin enkele weken geleden voederbieten gezaaid om de voerkosten in winter te kunnen reduceren. Niet overal in de rij komen voederbieten naar boven. De lege ruimte in de rij willen wij inzaaien met koolraap om zodoende het beschikbare veldje zo goed mogelijk te benutten. Komt u maar eens kijken en adviezen kunnen wij altijd gebruiken. Grt.Frits Quote http://www.facebook.com/DierenweideStroomdalNil volentibus arduum...Niets is onmogelijk voor hen die willen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wijo Geplaatst: 31 mei 2015 Share Geplaatst: 31 mei 2015 Aha, daarom dus. Ja, ik ken het: zo'n beetje mijn achtertuin. Mooi, dat jullie dat doen om zo de kosten voor de dierenweide te drukken. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.