Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pruimenboom gekrulde en bruine bladeren

Loeria

Aanbevolen berichten

Halllo, ik heb een pruimenboompje, reine victoria, vorig jaar deed die het al niet zo goed, beestjes ( wantsen?) met een hard schildje in oranje bruin. Geen goede oogst. Maar nu was er wel veel bloesem, maar er zijn bladvervormingen, niet overal. Ook is er iets wits hier en daar, lijkt op schilfertjes roos.

Wat kan ik eraan doen? bij voorbaat dank...Loeria

foto29811432827499.JPG

foto29811432827499.JPG

foto29811432827499.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

hay loeria, t lijkt of je in mijn tuin aan t fotograferen bent geweest. op mijn victoria is het zelfde te zien. met een loep alle bladeren omgedraaid en goed nagezien. resulteerde in de vangst van kleine bleke rupsjes van +- o5 cm. geen luis gezien. geen vlekken, alleen die nare omgekrulde bladeren die ik alle afgeknipt heb. weet ook niet wat ik anders had kunnen doen.

wacht af wat de knappe koppen hier er over vertellen en hoop een remedie te horen

groetjes wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

hay loeria, t lijkt of je in mijn tuin aan t fotograferen bent geweest. op mijn victoria is het zelfde te zien. met een loep alle bladeren omgedraaid en goed nagezien. resulteerde in de vangst van kleine bleke rupsjes van +- o5 cm. geen luis gezien. geen vlekken, alleen die nare omgekrulde bladeren die ik alle afgeknipt heb. weet ook niet wat ik anders had kunnen doen.

wacht af wat de knappe koppen hier er over vertellen en hoop een remedie te horen

groetjes wilma

Nou Wilma, dat is nou ook toevallig....er zaten ook bruine afgestorven bladeren aan, die verwijder ik dan. Maar kleine rupsjes heb ik niet gezien, wel die witte luisjes.....Ga maar eens spuiten met iets. De foto is 3 maal geplaatst ha ha, maar de bruine blaadjes zijn niet te zien. Ik hoop op nog meer knappe koppenreacties evenwel. Succes! ps mijn tuin is in Utrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...