Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Courgette geen vrouwelijke bloem?

Fleur

Aanbevolen berichten

Sorry van de vele vragen hoor ( en ben nog niet klaar met vragen)

Ik heb een aantal courgette planten staan en die groeien super.

Alleen zie ik tot nu toe alleen mannelijke bloemen en geen vrouwelijke bloemen, terwijl ik wel in mijn ogen de beginnende vruchten van de courgette zie.

Maak ik me nu te snel druk en is dit de normale gang van zaken.

Ik zal van zowel de bloem als van de vruchtbeginsel een foto bij voegen.

Courgette-Mannelijke-Bloem92191432737785.JPGcourgette-vrucht92171432737803.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bassie dat bedoelde ik dus ook eigenlijk, ik ben dan te snel bang dat ik straks vruchten heb die dan niet lekker zijn doordat de vrouwelijke bloemen nog op zich laten wachten

Deborah dat is mijn probleem idd, is mijn eerste jaar dat ik me bezig hou met moestuintjes ( bedankt AH )

Ik ga proberen meer geduld te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

vruchten ontstaan alleen bij de vrouwelijke bloemen. dus je krijgt geen vruchten die niet lekker zijn omdat de vrouwelijke bloemen op zich laten wachten.

eerste ronde is vaak enkele mannelijke bloemen. de bloemen kan je ook eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oke Loes, ik dacht dat de bevruchting door de mannelijke bloem juist de vrucht lekker zou maken en dat ze anders niet te eten zouden zijn.

Ik ben iig weer gerustgesteld nu.

Ja dat ze te eten zijn dat had ik gelezen idd, nog even zoeken of ook de mannelijke te eten zijn.

Wil het nl wel eens voorzichtig uitproberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder bevruchting krijg je geen vruchten. naast die vrouwelijke bloem in aantocht komen er ook nog meerdere mannelijke bloemen dus dat komt wel goed. zal vast een keer zijn dat ze elkaar mislopen, maar er komen echt nog genoeg vrouwelijke en mannelijke bloemen aan. voor je het weet kom je erin om.

mannelijke bloemen zijn net zo goed eetbaar als de vrouwlijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...