appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 22 augustus 2015 Natuurlijk Cupcakeje! Tja Jasmin dat geldt voor veel van ons, maar toch kan je door hier te delen ( schrijf het een op, en als het lekker is horen we het wel) van een ander leren Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 13 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 oktober 2015 Zojuist mix twee gemaakt van 1e bericht.Met wat extra lavas. Alles uit eigen tuin natuurlijk..Alles fijngemaakt in zo`n kleine kruidencrusher Ik ga het laten proeven aan enkele forumleden want ik denk erover deze aan te bieden voor onze cadeautjes-voor-de-feestdagen-2015-t15943-130.html Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 15 oktober 2015 Share Geplaatst: 15 oktober 2015 Kruidenmix voor op kip 2 el groene paprikapoeder!!1 el knoflookpoeder1 el uienpoeder1 el cayennepoeder2 el bruine basterdsuiker1 tl zwarte peper1 tl zout Alles mengen met 1 el olie en 150 ml yoghurt, liefst een paar uur laten intrekken en dan grillen. Ik heb ruim een kilo kippendijen hiermee gekruid en ze waren super lekker! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2016 Auteur Share Geplaatst: 25 september 2016 Kruidenmix uit Zuid Spanje volgens enen meneer Boer. Hoeveelheden zelluf nog uit te vinden..maar van het eerste zit meestal het meeste in, toch? Komijnzaad, korianderzaad, gerookte paprika, zwarte peper, venkelzaad, oregano, anijszaad, laurierblad, peterselie. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 25 september 2016 Share Geplaatst: 25 september 2016 Geheel zonder verdere kennis... denk ik dat er van de komijn/koriander/paprika ongeveer dezelfde hoeveelheid in zal zitten en dat is dan de grootste hoeveelheid. Het lijkt me dat er dan van de andere specerijen wat minder per stuk van in hoeft (van de eersten eetlepels en van de laatsten theelepels bijvoorbeeld?). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2016 Auteur Share Geplaatst: 25 september 2016 Ja zoiets Erny..ik ga er morgen even wat van proberen te maken. Enne PG..groene paprikapoeder..maak je dat zelf? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 25 september 2016 Share Geplaatst: 25 september 2016 Gerookte groene paprikapoeder... Hmm... zou daar wel smaak aan zitten? En lijkt me een behoorlijk werk... wel grappig om eens uit te testen als je een droogapparaat oid hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
paddestoelengek Geplaatst: 26 september 2016 Share Geplaatst: 26 september 2016 net in een ander topic geplaatst, maar hier beter op z'n plekje denk ik als ik kruidenmixen maak kijk ik graag op deze site https://tallsay.com/tagged/RobsKruidenmixen gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 5 mei 2017 Share Geplaatst: 5 mei 2017 Een kruidenzout voor veel doeleinden,ei,gebakken aarrdappels,vis,enz. een eigen soort aromatNodig:- 3 eetlepels grof zeezout of 2,5 eetlepel fijn keukenzout- 3 eetlepels gedroogde bieslook- 3 eetlepels gedroogde peterselie- 1 eetlepel gedroogde rozemarijn- 1,5 eetlepel uienpoeder- 1 eetlepel kerriepoeder- 1 eetlepel paprikapoeder- 0,5 theelepel chilivlokken of zwarte peper .Allesgoed mixen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 5 augustus 2017 (aangepast) Kruidenmix voor de inmaak van zoet/zuur/pickels:Neem 1 fijngehakte kaneelstokje, 5 laurierblaadjes gehakt of gemalen, 2 eetlepels mosterdzaadjes, 1 eetlepel korianderzaad, 1 eetlepel zwarte peperkorrels, 1 eetlepel gemalen gember, 1 eetlepel dillezaad, 2 theelepels cardamom zaadjes geplet, 2 theelepels pepperflakes, 1 theelepel kruidnagel gehakt alles goed mengen... 6 augustus 2017 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charly Geplaatst: 6 augustus 2017 Share Geplaatst: 6 augustus 2017 Zoet/zuur inmaak? Quote wees bevriend met kleine dingen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 6 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 6 augustus 2017 Yep, inderdaad ik zal het er even bij zetten..pickels. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 30 september 2019 Auteur Share Geplaatst: 30 september 2019 Deze kruidenmix net weer gemaakt, we maken we een dubbele hoeveelheid op per jaar..veel in de vinaigrette maar ook in de pastasaus etc. 2 eetlepels gedroogde rozemarijn 1 eetlepel venkelzaad 2 eetlepels gedroogde bonenkruid 2 eetlepels gedroogde tijm 2 eetlepels gedroogde basilicum 2 eetlepels gedroogde marjolein 2 eetlepels gedroogde lavendel bloemen 1 eetlepel gedroogde oregano 1 eetlepel gedroogde dragon Plus een halve eetlepel gedroogde lavas. De dragon en de basilicum heb ik trouwens gekochtOp de foto vaste bonenkruid en gele oregano Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 12 december 2019 Share Geplaatst: 12 december 2019 Ik maak veel kruidenmixen uit Spice Wise en Spice Wise Too van Michel Hansen. Geen zout, veel smaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 12 december 2019 Auteur Share Geplaatst: 12 december 2019 KLinkt goed. Kan je eens een voorbeeld geven Arja? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 14 december 2019 Share Geplaatst: 14 december 2019 Ik ben ook nieuwsgierig @Arja Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 5 januari 2020 Share Geplaatst: 5 januari 2020 Sorry voor de radiostilte. Verhuisd naar nieuwbouwhuis, nog geen internetaansluiting ugh! Nu niet thuis, dus geen boek bij de hand. Wordt vervolgd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 9 januari 2020 Share Geplaatst: 9 januari 2020 Ben ik weer. Mijn favo gehaktkruidenmix bestaat bijvoorbeeld uit:3 delen gemalen witte peper2 delen gemalen nootmuskaat1 deel gemberpoeder1 deel gemalen kruidnagel1 deel gedroogde uienstukjes1 deel gedroogde peterselie Boeken (er zijn er twee) hebben behalve kruidenmixen ook recepten voor gerechten waarin die mixen gebruikt worden. En recepten voor mosterd en ketchup enzo. Om nom nom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.