Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

witte verkleuring komkommerplant

Rienster

Aanbevolen berichten

Hii

Ik ben nieuw hier, maar ik lees al een tijdje mee voor tips en tricks.

Ik heb een makkelijke moestuin en sinds een paar dagen mijn komkommerplanten definitief in de bak gezet, want ze waren echt te groot voor binnen en hadden het rek nodig.

Nu echter beginnen ze wit te verkleuren, het lijkt niet op meeldauw maar meer alsof het blad zelf wit wordt, misschien van de felle zon? Al veroorzaakte dat eerst witte kleine vlekjes. De verkleuring was er vanochtend nog niet maar is vandaag een beetje ontstaan.

Ik heb een foto bijgevoegd, misschien dat jullie me kunnen helpen. Wat moet ik wel doen en wat niet? Bijmesten heb ik wel al gedaan.

th_image_1.jpg

edit: extra foto

th_image_2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij ook dat de overgang de grote boosdoener is.

Ik kreeg juist vandaag de tip om bladplanten (aubergine, courgette, pompoen enz.) nu te verblijden met wat bitterzout.

1 eetlepel op 3 liter water. Het blad moet daardoor weer prachtig groen worden en veel krachtiger.

Ik ga het zelf ook proberen, dus kan je het resultaat nog niet uit eigen ervaring vertellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

T is wel wat meer geworden nu. De vruchten groeien lekker door dat wel.

Misschien toch nog tips? Mocht t voeding tekort zijn of iets anders dan hoor ik t graag.

Lijkt op verbranding, ofwel door zon ofwel door overbemesting. Als het mijn planten waren zou ik er in feite nu niets opspuiten...

Plant moet zich volgens mij gewoon nog wat aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.

Als er niet zoveel blad is, lijkt het me beter om de vruchten te verwijderen. Zo kan de plant terug meer bladmassa aanmaken. Maar het lijkt erop dat dit al vrij grote planten zijn dus is er nog genoeg "goed" blad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is al een meter hoog ongeveer, volgend jaar later zaaien. Eerste keer voor mij.

Bedankt voor de adviezen, blad zit er voldoende op. Ik zal er niks op spuiten in elk geval, en misschien wat minderen met het water.

Alle mannelijke bloempjes had ik er afgehaald. Ook lijkt ie in de hoogte gewoon verder te groeien.

Geduld dan maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...