Survivor Geplaatst: 12 mei 2015 Share Geplaatst: 12 mei 2015 Hallo sinds dit jaar heb ik een serre (kas) staan maar ik zit met vedel vliegen erin hoe komt dit ? Het zijn geen normale vliegen volgens Google dazenvliegen of paardenvliegen hoe komt dit ? Ik zit ook met condensvocht elke morgend ??? Kan iemand mij helpen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 12 mei 2015 Share Geplaatst: 12 mei 2015 welkom!vochtigheid in je kas is erg hoog, geef je veel water?vliegeneitjes komen wel eens mee met aarde, heb je ergens aarde gekocht? uit een kamerplant misschien?je zou de grond kunnen stomen maar ja, das een hele klus...of gele vangplaten horiver ophangen of gewoon wachten dan verdwijnen ze wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Survivor Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Share Geplaatst: 12 mei 2015 Ja wel wat water verbruik maar kan het liggen aan de dakramen ? Dat ik ze niet ver genoeg open leg ik heb al een vliegenvanger veel gevangen op 24 uur geen aarde gekocht wel oude potgrond opgebruikt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 13 mei 2015 Share Geplaatst: 13 mei 2015 luchten is altijd goed, wij hebben in de kas constant een raam op een kier en verder de automatische raamopeners op oliedruk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 13 mei 2015 Share Geplaatst: 13 mei 2015 Dazen betwijfel ik, die zijn er hier in elk geval nog niet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 13 mei 2015 Share Geplaatst: 13 mei 2015 Hier zijn er helaas al genoeg dazen. Ik heb in mijn kas vooral last van langpootmuggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 13 mei 2015 Share Geplaatst: 13 mei 2015 Echt, nu al dazen? In welke regio zit jij?Ik zit in Duitsland maar niet zo ver van de Nederlandse grens, ter hoogte van de grens Brabant/Limburg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 13 mei 2015 Share Geplaatst: 13 mei 2015 Ik woon naast Amsterdam. Bij sloten en weilanden, misschien heeft dat ermee te maken? Het zit hier elk jaar vol met dazen, echt verschrikkelijk. Nu zijn er nog niet veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 14 mei 2015 Share Geplaatst: 14 mei 2015 nou, in haarlem worden we ook flink gestoken door iets vliegends, denk ook dazenpijnlijke plek met bloedend puntje in het midden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugarlevi Geplaatst: 14 mei 2015 Share Geplaatst: 14 mei 2015 Dat zullen wel dazen zijn dan, die steken niet, die bijten. En dat doet pijn, en kan bloeden inderdaad. Rotbeesten. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Survivor Geplaatst: 20 mei 2015 Auteur Share Geplaatst: 20 mei 2015 Bedankt om mij te helpen mijn "dwazen" bijten niet eten wel van de planten maar zijn nu weg met het koude weer het vocht probleem heb ik nog wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.