Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met veel zorg heb ik mijn snackkomkommer vandaag in de tunnelkas gezet maar waar ik al bang voor was knakte de steel bijna helemaal door. Nu heb ik hem toch geplant en zo vast gemaakt dat de gebroken steel op elkaarzit in de hoop dat hij het toch gaat doen....ik betwijfel het.

Iemand een idee of hij het zo overleefd of is er nog iets wat ik kan doen?

Geplaatst:

Hallo grassprietje,

Je kan de 2 delen van de stengel op elkaar vast zetten met een lintje of enting clip of iets dergelijks. Je kan beter geen plakband gebruiken dat krijg je lastig van de stengel af zonder hem te beschadigen. Ook kan je de plant in het aarde zetten tot boven de knak. Dan moet je wel alle blaadjes onder de knak wegknippen. Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat je plantje blijft leven.

Wat je ook doet met je plantje succes! Ik hoop dat je plantje het redt.

Groetjes Peperplantje

Groetjes van mij en de moestuin!

Geplaatst:

Als de stengel nog een beetje aaneenhangt zal dat wel goedkomen denk ik.

Komkommers groeien heel snel en bevatten denk ik veel groeihormonen...

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Misschien kan je wat keukenpapier rond de geknakte stengel binden, dan bescherm je hem tegen de zon.

Het wordt warm en zonnig morgen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:
Op 1 blad na lijkt hij wat steviger te worden. Helaas weet ik niet hoe een foto te plaatsen anders hadden jullie even mee kunnen kijken. Ben nu in de kas namelijk

Is dat blad een kiemblad? Zo ja dan maakt het niet veel uit. Hoe je een foto plaatst is makkelijk.

Je moet je camera via een usb kabeltje aan je pc koppelen. Daarna moet je op reactie plaatsen klikken en dan onderaan naar voeg foto's toe klikken. Dan zoek je de camera of bijvoorbeeld smartphone op en selecteer je de foto welke dan geupload wordt. Daarna klik je de geuploadde foto aan en deze wordt dan in je reactie geplaatst.

Geplaatst:

Off-topic, maar grassprietje, als ik zoals nu via mijn telefoon reageer, staat er onder het reactieveld een veld 'foto's toevoegen', net als in de pc-interface.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

een foto maken met je telefoon(mocht je dat nog niet hebben gedaan). via 'foto's toevoegen' kan je deze foto opzoeken en daarna plaatsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...