Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke rat eet er aan mijn bonenblad?

suus76

Aanbevolen berichten

Met andere woorden, welk dier heeft mijn mooie borlottiboon-zaailingen van 15 cm hoog volledig verpest door al het blad er af te eten? Alleen de steeltjes staan nog!

Welk dier zou dit geweest kunnen zijn? Ik had expres nog wel wat langer gewacht met het uitplanten ivm het kiemboontje wat misschien nog te lekker zou zijn, maar nu is mijn hele plantje kapot. De steeltjes staan nog wel netjes rechtop, zouden deze nog weer nieuw blad aan kunnen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pech zeg!

er zijn veel mee-eters, slakken eten graag jong blad, vogels

je kunt een scherm om de jonge plantjes zetten, wij nemen daarvoor glas van oude treinramen (ramen aan weerszijden van het klimrek) of stukken polyester golfplaat van 40x 90 cm met veel stokken om het vast te zetten

hebben ze het gelijk lekker warm, en als ze er boven uit groeien en het klimrek hebben gevonden kan het glas weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ratjes het lekkerst vinden weet ik niet precies, ik heb tamme muisjes en die zijn vooral verzot op andijvie, paardesla en witlof e.d. Dat is altijd als eerste op, van wat ik uit heb geprobeerd. Ik zou denken dat ratjes van dezelfde dingen houden, en niet zo heel snel de bonenblaadjes afknagen, dus dat het een ander dier is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...