Frans D Geplaatst: 7 mei 2015 Share Geplaatst: 7 mei 2015 Ik kwam er vandaag achter dat bij mijn aardbeien in bakken, ik last heb van vreemde vlekken op de bladeren van diverse planten. Ik heb op diverse ziektes gezocht, maar kan tot nu toe niets vergelijkbaars vinden met wat ik op de foto's laat zien.Weet iemand wellicht waar ik mee te maken heb en welke actie ik moet ondernemen?M'n aardbeien in de vaste grond, hebben nergens last van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 8 mei 2015 Share Geplaatst: 8 mei 2015 kan het kou geweest zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans D Geplaatst: 8 mei 2015 Auteur Share Geplaatst: 8 mei 2015 We hebben hier wel hagel gehad, maar daarbij denk ik dan weer, waarom hebben mijn aardbeien in de vaste grond niets? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans D Geplaatst: 11 mei 2015 Auteur Share Geplaatst: 11 mei 2015 Ik heb ook de vraag gesteld aan het bedrijf waar ik de plantjes heb gekocht.Gisteravond laat ontving ik een antwoord van Joost Henselmans hierover en volgens hem is het windschade.Dat verklaart ook gelijk waarom mijn vaste aardbeien niets hebben.Deze staan namelijk laag en veel meer in de luwte als de aardbeien in bakken.Het is voor mij in ieder geval een hele geruststelling dat ik niet met een ziekte of iets anders in die richting te maken heb.Wanneer er weer storm wordt verwacht; de volgende keer toch maar vantevoren de bakken op de grond, uit de wind zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.