rommert Geplaatst: 16 juli 2011 Share Geplaatst: 16 juli 2011 dat staan ze wel denk ik.hoelang gaat dat dan duren? sorry voor de vragen maar ik kan geen informatie op internet vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 16 juli 2011 Auteur Share Geplaatst: 16 juli 2011 Ik denk niet dat je dit jaar al bloemen hebt, of misschien tegen de herfst een paar. Je kunt al wel af en toe wat 'blaadjes' over salades doen of bij vis eten. De planten zijn volgend jaar al flinke jongens. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 16 juli 2011 Share Geplaatst: 16 juli 2011 oke ja ze groeien nu ook al aardig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Share Geplaatst: 18 september 2011 Ik kom om in de venkelzaadjes, maar kan niet echt een lekker recept vinden om er ook veel van te verwerken. Ik gebruik de zaden al bij het inmaken van bijv. augurken, maar zoveel gaat daar ook niet in.Thee wil ik er in ieder geval nog mee maken van de winter, maar ik drink niet elke dag dezelfde thee... Iemand.....? Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 18 september 2011 Share Geplaatst: 18 september 2011 Venkelzeep? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 18 september 2011 Share Geplaatst: 18 september 2011 Beschuit met muisjes??? of zitten in die muisjes geen venkelzaadjes??? voor als er weer nieuwe lammetjes zijn...of biggetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Share Geplaatst: 20 september 2011 In Oostenrijk deden ze die zaadjes door de dressing (olie/azijn) over de salade. Naar mijn idee groeiden die planten daar gewoon op de berg en haalden ze die rechtstreeks uit de natuur. Smaak was even wennen maar niet verkeerd. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Share Geplaatst: 20 september 2011 @Geedee: dat zijn anijszaadjes, maar misschien kan het ook wel met venkel.Ik heb sowieso teveel venkel staan in de kruidentuin, maar ik vind de plant zo gaaf! Ik heb in ieder geval al een recept voor venkelkoekjes gevonden, die ik uit ga proberen. @Helly: bergen vol met venkelplanten? Mooooooooi Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Share Geplaatst: 20 september 2011 Ja zo langs de weg. Kan je plukken naar gelang. Je weet niet wat je daar allemaal aan de weg ziet groeien... alpenaardbeien, alpenframboosjes. Heerlijk om onderweg te plukken en te proeven. Ik heb 1 van die venkelplanten met zaden meegenomen om zelf hier te zaaien volgend jaar. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 21 juni 2013 Share Geplaatst: 21 juni 2013 Even een venkel vraagje.. mijn onderste ''blaadjes/takjes'' kleuren geel... is dit normaal? ze zitten vrij dicht tegen de grond. Of is het een voedingsprobleem? Heb er dit jaar weer last van. Hij staat wel in pot, en nu hij meer in de schaduw staat lijkt hij er minder last van te hebben. Wellicht een probleem door warme en/of droogte. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 25 juni 2013 Share Geplaatst: 25 juni 2013 Sta dr eigenlijk toch wel even van te kijken hoe snel die venkel de grond uit schiet en hoe mooi groen en vol hij is vergeleken met vorig jaar. Mooie volle struik wordt het nog bijna. Kan je nagaan wat de plek voor een plant een verschil kan maken. Eerst tegen een muur op het zuiden, de hele dag zon. Warm! Nu op een plek waar hij misschien 40% van de dag zon heeft en nooit zon op de pot. Echt een vooruitgang. Is dus ook direct voor mij sowieso een belangrijke les: meer zon/warmte is niet altijd beter. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 25 juni 2013 Share Geplaatst: 25 juni 2013 pot of volle grond maakt dan ook wel heel veel verschil he ? Venkel kan heel diep wortelen. Staat liefst zo zonnig mogelijk maar heeft ook dan vocht nodig.De smaak gaat er dan echt op vooruit hoor. Zonnig en toch ( op diepte ) voldoende vocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 25 juni 2013 Share Geplaatst: 25 juni 2013 Denk dat die pot snel 30cm diep is, is dat diep genoeg? En voldoende vocht.. Ja op de zonnige plek kwam het wel vaker voor dat hij eventjes een keertje uitgedroogd was. Had nog niet nagedacht over het feit dat hij nu beter groeit, maar wellicht wel op smaak achteruit zou kunnen gaan. Zal eens een zonnigere maar niet te warme plek uitkiezen, gok dat dat dan het handigst is. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 6 juli 2013 Share Geplaatst: 6 juli 2013 Ik kom om in de venkelzaadjes, maar kan niet echt een lekker recept vinden om er ook veel van te verwerken. Ik gebruik de zaden al bij het inmaken van bijv. augurken, maar zoveel gaat daar ook niet in.Thee wil ik er in ieder geval nog mee maken van de winter, maar ik drink niet elke dag dezelfde thee... Iemand.....? ik heb de venkel er nu voor het derde seizoen staan, eentje maar maar wat een plant zeg! hij heeft nu al een stuk als 10 nakomelingen die tussen de rarberplanten staan zouden die dingen goed te verkopen zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.