libralion Geplaatst: 5 mei 2015 Share Geplaatst: 5 mei 2015 (aangepast) Hallo allemaal,In mijn tuin heb ik een overmaat aan Paarse Dovenetels. Ik maak altijd thee van wat ik in mijn tuin vindt, maar nu ben ik toch een beetje huiverig.De bladeren van deze Paarse Dovenetels hebben namelijk in de lengte een dikke witte streep. Dat lijkt me niet goed.Weet iemand wat dit betekent? Joke 5 mei 2015 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 5 mei 2015 Share Geplaatst: 5 mei 2015 Dat je een cultivar (gekweekte soort voor de sier) hebt waarschijnlijk of een kruising. En dat is NIET dezelfde als de wilde paarse dovenetel, wel familie. Welke geschikt zou kunnen zijn om thee te maken....durf ik niets van te zeggen. Hier is de wilde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paarse_dovenetel Lamium purpureumDie met de streep is waarschijnlijk: Lamium maculatum Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
libralion Geplaatst: 5 mei 2015 Auteur Share Geplaatst: 5 mei 2015 Bedankt. Ja ik denk dat het de gevlekte dovenetel is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gevlekte_dovenetelOm precies te zijn de Lamium maculatum 'Shell Pink'.Ik maak altijd thee van kruiden die er in mijn tuin opduiken, omdat ik denk, dat de kruiden die er in je tuin groeien er zijn om je te helpen.Deze gevlekte dovenetel is zo maar spontaan opgedoken en in grote getale, dus ik denk zeker dat ik dat nodig heb.Maar de witte streep op de bladeren maakte me huiverig, omdat dat er nogal giftig uitziet.Ik ben in ieder geval op zoek naar een beschrijving van de geneeskrachtige werking van dit kruid. Joke Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.