heavythibaut Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Hallo iedereen Ik heb een probleempje. Toen ik vandaag in de moestuin kwam, zag ik dat mijn kolenplantjes allemaal 'afgeknaagd' waren. Ik denk dat het duivenvraat is, dus heeft er iemand een effectief en toch dierenvriendelijk middel om deze vogels van mijn kolen te houden Quote
Jorg Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Een vogel net over de kolen is effectief en diervriendelijk. Quote
RobO Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 en ook het enige wat helpt tegen duiven... Quote
Johmir Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Een tunnel van kippengaas is ook heel effectief! Quote
heavythibaut Geplaatst: 22 april 2015 Auteur Geplaatst: 22 april 2015 bedankt iedereen voor het antwoorden Ik heb onlangs iemand gezien die oude cd's ophangt, is dat ook niet tegen duiven?? Quote
piggy Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 Moderne CD's mag ook, als je de CD-player maar niet vergeet. Zou een vogelverschrikker moeten vervangen? Quote
wijo Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 De planten bespuiten met een zeepsop oplossing. De duiven lusten het dan niet meer. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Krave Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Ik heb hetzelfde gehad bij de broccoli. Heb er gaas overheen gezet. Is het nog te redden? Of kan ik ze wegdoen? Quote
MnrProeven Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 ik had dat ook bij de broccoli, toen een net erover en ze groeien toch weer verder ondanks een paar flink aangevreten bladeren Quote Never trust a thin cook....Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl ..
RobO Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 ja, dat komt wel goed, af en toe lekker bijmesten en een beetje kalk indien nodig Quote
Krave Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Bedankt!Wat zijn de overige gewassen die vogels graag kaalvreten? Quote
RobO Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 hangt een beetje van de vogels af, hier hebben ze 3 jaar geleden pas geleerd groene boerenkool te eten, rode boerenkool kennen ze (nog?) niet, verder alle jonge kolen, alle fruit, bessen, aardbeien, zaden, mais, bonen Quote
heavythibaut Geplaatst: 22 mei 2015 Auteur Geplaatst: 22 mei 2015 bij mij op de volkstuin eten ze alleen de koolplanten Quote
gerritr1955 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 (aangepast) Oude video banden kunnen goede dienst bewijzen.Haal de tape eruit.Span dit over de rijtjes gezaaide groente tussen twee houtjes of bamboe stokken.Zo strak mogelijk spannen.In de wind maakt dit een geluid waar de vogels van schrikken.Duiven zijn schuw en schrikachtig. 22 mei 2015 aangepast door Gast Quote Hortus est amicus meus.
Claudia69 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Bij mij hebben ze dit jaar de erwten aangevallen. Normaal is het de rucola en de veldkers als ze eraan kunnen (wordt tot de nerf afgekloven) - maar die stonden beschermd. Ze doen het ook vooral heel vroeg op het jaar, als er nog niet veel te vinden is in het open veld. Dan komen ze graag op restaurant, waar het netjes op rijtjes wordt klaargezet. Quote
MnrProeven Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Mijn dille was de sjaak, daar kwam ik te laat achter. Helemaal tot op de grond afgekloven Quote Never trust a thin cook....Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl ..
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.