0xygen Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Hallo iedereen, Ik heb 3 druiven planten gekocht en wil deze tegen de muur aan laten groeien. Ik kan op internet veel vinden over hoe te snoeien en wat voor grond. Maar niet echt veel over hoe ik het nou moet geleiden op een muur. Mijn vraag is waar kan ik dit het beste mee doen? Quote
0xygen Geplaatst: 9 april 2015 Auteur Geplaatst: 9 april 2015 Een houten raamwerk maken is dus niet perse nodig? Quote
simonvb Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Mijn druivelaar groeit langs een gegalvaniseerde ijzerdraad, gaat prima. Quote
loes Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 druiven-leiden-t14142.html Ben vanplan dit idee te volgen. Leivorm tegen de muur. Ogen in de muur gedraaid, waslijst met een metaalkern daartussen en aanspannen met een draadspanner. Quote
Eise Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Mijn ervaring is dat die waslijnen maar een paar jaar goed blijven en de druif als het goed is veel langer. Ik zou geplastificeerd of gegalvaniseerd dik (druif kan nogal zwaar worden) ijzerdraad nemen.Groet,Eise Quote
Maddymoestuintje Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 wij hebben een houten schtting, kan de druif daar zelf tegen aan groeien (er zitten kleine openingen tussen) of moet je dan alsnog draden gaan spannen? Draait de druif zich om de draden heen of moet je ze met iets vastzetten? Ik heb voor het eerst een druiven plant in de tuin ;-) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.