0xygen Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 (aangepast) Hallo iedereen,Aldi heeft volgende week een aanbieding. Nou vraag ik mij af of ik deze kalkkorrels voor mijn druiven en appels kan gebruiken. http://www.aldi.nl/aldi_kalkkorrels_voor_de_tuin_48_5_16060_25896.html 9 april 2015 aangepast door Gast Quote
TimHoorn Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Kalk is kalk, kan dus universeel gebruikt worden. Het enige verschil is dat sommige kalk zich sneller verspreid door de bodem of dat de fabrikant er nog toevoegingen aan doet. Zoals een bacterie/schimmelcultuur bij de Ecostyle kalk (voor een beter bodemleven) of extra magnesium voor een groene bladkleur. In de aanbiedingstekst staat alleen een zin wat ik niet zo handig vind:Mag samen met meststoffen worden gebruikt. Inhoud: 5 kg.Aangezien er veel onwetende zijn, zou ik die tekst nooit gebruiken. Strooi je kalk namelijk samen met kunstmest, dan heb je behoorlijke kans op verbranding! Quote
RobO Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 mi: als het inderdaad zeewierkalk is kun je het combineren met alle meststoffen, zeewierkalk lost erg langzaam opdan lijkt me dit prima: druif ietsje meer geven(ik zou echter liever geen kunstmest gebruiken voor appels en druiven) Quote
0xygen Geplaatst: 9 april 2015 Auteur Geplaatst: 9 april 2015 mi: als het inderdaad zeewierkalk is kun je het combineren met alle meststoffen, zeewierkalk lost erg langzaam opdan lijkt me dit prima: druif ietsje meer geven(ik zou echter liever geen kunstmest gebruiken voor appels en druiven)Bij de aldi staat dat het juist snel oplost Quote
RobO Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 "en die direct door de plant wordt opgenomen" (vooruit, alleen het calcium dan, door de houtvaten) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.