Gproject Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 (aangepast) Ik heb redelijk wat tomaten die op mn vensterbank staan momenteel ,maar die beginnen iets teveel plaats in te nemen. Plantjes zijn ongeveer 35cm hoog. Temperatuur waar ze staan is gemiddeld tussen de 15 en 17graden.Kan ik die nu al overdag in de tuinkas zetten of is het daarvoor nog iets te koud? 30 maart 2015 aangepast door Gast Quote
balkontuinder Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Ik heb in andere topics gelezen dat je dat beter pas kunt doen in mei, na ijsheiligen. Tomaten kunnen niet tegen vorst. Quote
Gproject Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Geplaatst: 29 maart 2015 Het is niet de bedoeling om mijn plantjes nu al in de kas te planten, maar gewoon tijdens de dag in de kas te zetten omdat ze te veel plaats innemen . In m'n kas is het ongeveer 10 graden gedurende de dag en ik vroeg mij nu dus af of dit niet te koud was voor m'n plantjes. Quote
druivelaar15 Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Hier staan ze ook overdag in de kas (temp. 15 graden als de zon schijnt) Ik haal ze 's avonds wel terug binnen. Zolang het niet vriest mogen ze in de kas. Quote moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
Gproject Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Geplaatst: 29 maart 2015 Morgen gaan ze dus de kas in alvast bedankt voor de snelle reacties Quote
Jorg Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Dat kan inderdaad prima!Ā @balkontuinder: Ijsheiligen is vooral voor het buiten planten. In de kas komt het niet vaak meer voor dat in deze periode de temperatuur onder nul komt (buiten kan dat nog wel eens gebeuren). Quote
Bubbels Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Zoals gezegd, geen probleem. Vorig jaar had ik eind april de eerste tomaten ook 's nachts al in de kas, maar dat was een uitzonderlijk zachte lente natuurlijk. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Waaslander Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Hier staan ze van half maart al in de koude kas 2 maal ze terug s'nachts binnenhuis geplaatst door hun zeer jonge leeftijd en erg koude nachten voorspeld. Anders ze in extra bak geplaatst dus constantere temperatuur . Dit tot enkele dagen geleden nu blijven ze in de kast zonder extra bescherming s'nachts . Wel weervoorspellingen in de gaten houden . Omdat foto's meer zeggen dan woorden https://www.moestuinforum.nl/hoe-gaat-het-met-je-zaailingen-t12367-260.html#p265370Ā Pepers/paprika's staan hier wel nog binnen maar vind dat tomaten veel meer rekken en naar licht groeien. Quote
Gproject Geplaatst: 31 maart 2015 Auteur Geplaatst: 31 maart 2015 Temperatuur schommelen in m'n kas nog behoorlijk in maart. Overdag is het bijna 30° tot -2° graden s'nachts.   Voorlopig zet ik ze dus s'avonds nog binnen als de temperatuur onder de 10° graden zakt.Ik denk dat ik ze dan rond 20 april ga uitplanten in de kas Quote
dries_86 Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Ik ga de meeste tomatenplanten ook rond 10-15 april in de kas zetten. Ziet ernaar uit dat het wat warmer zal zijn tegen dan. Nog eventjes wachten. Quote
Bubbels Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Ik zag vandaag bij de Lidl trays met tomatenplantjes. Stond bij dat ze al naar buiten kunnen in de halfschaduw. Ik vrees dat er wat mensen teleurgesteld gaan zijn. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
piggy Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Is natuurlijk voor de Spanjegangers, Die van mij staan nog in de koude serre. Quote
pirke64 Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Die van mij staan ook nog lekker binnen, hopelijk over een paar weken naar de kas. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.