Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Uitgedroogde of zieke aardbeiplanten?


Borsalino

Aanbevolen berichten

Als die buurman van jou ooit medicijnen moet slikken hoop ik dat hij zich aan de dosering houdt en niet het hele doosje in 1 keer naar binnen kiept.

Ander kan hij zijn aardbeienplantjes gezelschap gaan houden en krijgt hij postuum klappen van zijn vermoorde courgette.

 

Ben je niet bang dat hij zo veel gemest heeft dat jouw tuin er last van krijgt? Of kan dat niet?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Effe erbij vermelden dat hij deze keer zijn aardbeiplanten op een heuveltje geplant heeft.

 

Met het warm weer van de voorbije dagen dus een slechte optie.

Want de regenput van de buren is leeg

 

Had hem nog voorgesteld enkele weken geleden dat hij een waterton plaatst ik deze wel wil vullen met de waterpomp vanuit de waterput, maar gierig dat hem dit geld gaat kosten (10€ per stuk per jaar, ze zijn met 2 dus 5€ per persoon)

 

Tussen de rijen heuveltjes heeft hij een geul getrokken waar hij de gier in gegoten heeft.

 

Zijn aardbeiplanten zagen er al niet rooskleurig bij en dit was net teveel van het goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft het dit jaar bij de aardbeien of elimineert hij het hele groenbestand op zijn land?

 

Waarom weigeren sommige mensen iets van elkaar te leren? Of moet ik voor mensen mannen schrijven? Iets met ego's?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks Ego Bonnie, gewoon gieriger dan Scrooge.

 

Vorig jaar moesten we van de beheerder een lange toegansweg maken naar de waterput met palen en prikkeldraad, dit kwam op 5€ per persoon, hij wilde dit niet meebetalen omdat hij geen water gebruikt van de waterput.

 

Hij neemt gratis water vanuit de regentonnen van de buren.

Maar daar er nu 1 verdwenen is en de andere lek hebben ze daar geen regenwater meer.

 

Als hij nu water wilt, wat ik met de glimlach oppomp is de kostprijs 10€ per jaar ongeacht de hoeveelheid, maar..........................de 5€ van vorig jaar mag hij dan ook betalen.

 

En dat is er voor hem net teveel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hij vind alles te duur en is te gierig om maar 1 cent uit te geven.

En heb nog 2 X 5€ van hen te goed, dus je mag 1 keer raden

 

+ Als er maar iets mis zou zijn met de stekken achteraf krijg je nog het deksel op je neus.

 

Heb 4 jaar geleden eens een overschot bloemkoolplantjes gegeven.

Bleek dat die kleine kooltjes gaven bij hem, bij mij waren die normaal formaat.

 

Was den brol dat ik gegeven zou hebben!

 

Van toen niks meer gegeven.

 

Nog eens 1 keer zaad voor hem besteld via internet, was sla klein duimpje, achteraf nog er discussie mee gehad over de verzendkosten een postzegel te delen door 2, omdat ik ook 1 pakje zaad had.

Je kent dat wel "gij ging toch bestellen voor jezelf, waarom moet ik dan mee betalen in verzendkosten"

 

 

Och ik kan een boek erover schrijven....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borsalino, ik vraag me af waarom je überhaupt nog praat met die man???

 

Oké, ik kan er smakelijk om lachen, je verhalen worden leuk verteld! Maar dat is toch geen doen!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ik kan een boek erover schrijven....................

Als je dat doet kan je de kosten van t verzenden nog terug krijgen

Ben toch wel heel benieuwd geworden naar je buurman. Kan je niet s wat foto's van zijn stuk grond maken

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag gaat iemand van het forum hier hem waarschijnlijk persoonlijk zien en zijn lijken

 

Och ben zo opgevoed, ben van den oude stempel, kan er toch niet eeuwig kwaad om blijven.

 

Beter ermee lachen en niks geen duimbreed toegeven.

 

Moesten er op den hof jongeren zijn met zo een kort lontje als de dag van vandaag, WO III was al uitgebroken.

 

 

 

En ik moet eerlijk toegeven als er vlak naast zijne grond rekken staan met bakken vol aardbeiplanten en trossen aardbeien.

Dat moet wel heel moeilijk zijn om dit aan te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonnie dan moet hij inbreken.

 

Heb een grote gaaskooi met een deurtje met hangslot.

 

3 jaar geleden was de gaaskooi er al, maar kon je zo binnen, was toen zonder deur & slot.

 

Zegt die me zo langs zijnen neus langs "mijn aardbeien zijn lekkerder dan die van U"

 

Kan je nu dommer zijn....................................

 

Zelfs vanmorgen komen 2 andere tuinders mijn gaaskooi binnen de aardbeien bekijken, ten eerste was het nog geen bezoekuur en beginnen ze er te proeven.

 

Effe uit mijn krammen geschoten dat ze wel mijn kleinzoontjes hun aardbeien aan het opvreten waren.

 

Daar ik volgende week 11 dagen naar Spanje ga en er 1 persoon voor alles gaat zorgen mag die de aarbei-oogst hebben.

 

Heeft die al vraag van anderen gehad wat er met mijn aardbeien gaat gebeuren.

 

Erg..............................

 

Ze hebben allemaal bedden aardbeien met overvloedige oogst.

Wel Elvira's, er zijn lekkerdere.

Zijn allemaal stekken van mij van vorig jaar, behalve eentje, raad maar wie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh, als je thuis komt dan is er niets meer van over

Je mag wel alle aardbeien die er tot dan aan zitten gaan verorberen, voor je afreist. Als ik nog denk aan dat verhaal over je schoonouders en je vakantie dan krijg ik al de rillingen

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het juist die zijn nu vandaag in Spanje aangekomen maar zijn enkele dagen voor mij terug van hun reis.

 

Heb aan de opzichter-verzorger van dienst wel uitgelegd, uiterlijk 4 dagen voor mijn terugkomst NIET meer te plukken. Ook geldend voor mijn schoonmoeder en der aanhang, ik ken ze, ook niet richting mondje.

 

Dat ik niet enkel dagen moet wachten om er supper rijpen te hebben.

 

Heb vorige week gezien bij anderen waar zijn schoonmoeder mocht komen plukken voor der eigen.

Vond het echt schandalig, die plukte haflrijpe met zone witte kant mee af.

Toen ik er een opmerking al lachend over maakte snauwde die me toe "wat kende gij nu daarvan snotneus, die worden wel rijp na enkele dagen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...