bassie76 Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 (aangepast) Hoeveel planten zijn dat op die foto?Op de foto zijn zes planten te zien waarvan er inmiddels eentje ten onder lijkt te gaan aan woelmuisactiviteit Afstand is 1 meter in de rij en tussen de rij. Gaat prima. Waarmee kun je het beste bijmesten, ik heb biologische A-Z moestuinmest van Ecostyle in huis of kan ik beter iets anders gebruiken?Deze moestuinmest lijkt mij wel van het 'trage' soort. Ik denk dat watermeloenen wat bijmesten betreft meer baat hebben bij een snelwerkende meststof, in vloeibare vorm bijvoorbeeld. Hier al mooie vruchten aan de Sugar Baby planten, maar staan wel binnen.Wow! Dat ziet er goed uit. Kun je ze al oogsten? 26 juli 2015 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Ik verwacht dat de eerste watermeloen hier over 2 weken rijp zal zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bassie76 Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Vraagje: Wanneer je ziet dat na bestuiving een watermeloen zoals Sugar Baby begint te groeien, hoe lang duurt het dan ongeveer totdat deze volgroeid en oogstbaar is? En zitten daarin nog grote verschillen tussen kweken in kas of volle grond? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 28 juli 2015 Delen Geplaatst: 28 juli 2015 Het kweken van watermeloenen in de kas of in de volle grond zal zeker uitmaken in rijp tijd. Ik kan je niet zeggen hoelang dat in de volle grond duurt omdat ik daar geen ervaring mee heb. In de koude kas gaat het hier als volgt: Zaaien 20 april, In de kasgrond poten 20 mei, zetten van de vroegste vruchten 1 juli en de eerste rijpen vruchten rond 10 augustus. Dit geld niet alleen voor watermeloenen maar ook voor andere soorten meloenen heb ik gemerkt. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jenneke Geplaatst: 31 juli 2015 Delen Geplaatst: 31 juli 2015 Één van mijn 2 planten produceert momenteel aardig wat vruchtbeginsels en ik vraag me af of het niet teveel is. Hoeveel vruchten per plant is aan te raden, ik weet nu niet of ik ze gewoon moet laten gaan of er een aantal moet verwijderen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kleintje75 Geplaatst: 31 juli 2015 Delen Geplaatst: 31 juli 2015 Hoeveel ruimte houden jullie aan per plant?Ik ga volgend jaar ook een kasje neerzetten en wil de boel zo efficiënt mogelijk benutten....Kum je ze bijv ook rond je tomaten laten kruipen, aangezien ik die toch aan de onderzijde kaal hou.Of bijv achter t klimrek van de komkommer of zo?Ik spui maar wat ideetjes die ik voor 2016 in m'n hoofd haal... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bassie76 Geplaatst: 3 augustus 2015 Delen Geplaatst: 3 augustus 2015 schreef Jenneke: Één van mijn 2 planten produceert momenteel aardig wat vruchtbeginsels en ik vraag me af of het niet teveel is. Hoeveel vruchten per plant is aan te raden, ik weet nu niet of ik ze gewoon moet laten gaan of er een aantal moet verwijderen Niet elk vruchtbeginsel groeit uit tot een meloen, dus allemaal laten zitten, afwachten en het verder aan de plant 'overlaten'. Dat doe ik tenminste. Plant laat toch maar zoveel watermeloenen groeien als deze aankan. schreef Kleintje75: Hoeveel ruimte houden jullie aan per plant? Ik heb 'icebox size' watermeloenen. Deze planten worden niet zo groot, dus 1 meter in de rij en 1,5 meter ertussen. Verder zijn ze gemakkelijk te leiden, dus rond de tomaten laten kruipen zal geen probleem zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nele Geplaatst: 3 augustus 2015 Delen Geplaatst: 3 augustus 2015 Ik heb voor de 1e x watermeloen geplant, 3 plantjes. Die zijn goed gegroeid. Er staat momenteel verschillende vruchtbeginsels aan, en ook mannelijke bloempjes.Hoe bestuif je het best ? de bloem van de vruchtbeginsels is bijna altijd toe, en aan de mannelijke bloempjes zie ik niet veel stuifmeel.De meloenen staan niet in een kas.2 weken geleden al een vruchtbeginsel gehad, maar dat staat intussen nog altijd even klein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 3 augustus 2015 Delen Geplaatst: 3 augustus 2015 Ikheb nu één watermeloentje met een doorsnee van een 2 euro munt. Wat denken jullie, wordt deze nog volwassen en rijp dit seizoen??? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 @martinH die van mij zijn ook nog niet veel groter, gewoon afwachten Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Ikheb nu één watermeloentje met een doorsnee van een 2 euro munt. Wat denken jullie, wordt deze nog volwassen en rijp dit seizoen???Als die in de koude kas staat in de zon en de plant blijft goed groeien gaat dat zeker nog lukken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
CindyB Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 (aangepast) Mijn plant gekocht als snackkomkommer.... maar bleek een watermeloen.Dit is van een week terug, inmiddels zijn beide meloenen geoogst en worden ze het weekend genuttigd.overigens lagen deze aan de kant van de buren. de plant was door het gaas gegroeid. Er zit nog niemand daar, vandaar dat de grond zo droog is.... 6 augustus 2015 aangepast door Gast Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Haidabeach Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 ooooh ik dacht dat zulke dingen hier erg slecht groeiden, volgend jaar ook is een snack komkommer kopen dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
CindyB Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Nu moet ik er wel even bijvertellen ( ik vergeet steeds dat niet iedereen dat weet ) Wij hebben een moestuin onder glas, dus in een hele grote kas. Daar groeien ze als meloen zeg maar. Eind mei pas een plant gezet dus.... Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 schreef sluipwesp: Als die in de koude kas staat in de zon en de plant blijft goed groeien gaat dat zeker nog lukken. Alleen staat hij niet in een kas maar gewoon buiten. Hij groeit nu trouwens wel snel. Hij gaat nu van ping pong bal richting tennisbal. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 8 augustus 2015 Delen Geplaatst: 8 augustus 2015 Zo staat mijn watermeloen er nu bij. Hij lijkt enorm maar is nog net iets kleiner dan een tennisbal.... Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bassie76 Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Vanmiddag één van mijn Red Star watermeloenen geoogst. Op basis van de kleur (heel donkergroen) ging ik er vanuit dat deze rijp zou zijn. Helaas was dit niet het geval. De verdroogde tendril tegenover de meloen die ook vaak wordt gebruikt als teken van rijpheid lijkt deze soort niet te hebben. Een gele onderkant (waar ze op de grond hebben gelegen) hebben ze allemaal, ook de vruchten die nog lang niet rijp kunnen zijn. Dus daar valt ook niet veel uit op te maken. Iemand hier nog tips? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Erop kloppen en luisteren... je kan het verschil horen tussen rijpe en niet rijpe meloenen. Vergt misschien enige oefening... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 testen bij de groenteboer Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 16 augustus 2015 Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Erop kloppen en luisteren... je kan het verschil horen tussen rijpe en niet rijpe meloenen. Vergt misschien enige oefening... Hier zijn de meeste watermeloenen wel rijp, een enkele begint zelfs al melig te worden. Toch klinkt de ene anders als de andere en ik denk dat dat komt door de verschillende grootte. Ze zeggen dat als de watermeloen hol (laag) klinkt hij rijp is? Zelf kijk ik toch het meeste naar hoe lang de watermeloen gegroeid heeft en bepaal hierop de rijpheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bassie76 Geplaatst: 6 september 2015 Delen Geplaatst: 6 september 2015 Vandaag mijn tweede Mickylee watermeloen geoogst. Had misschien iets eerder geoogst mogen worden als je de binnenkant zo ziet. Desondanks toch een watermeloen van 4 tot 5 kg met een goede smaak! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bassie76 Geplaatst: 24 april 2016 Delen Geplaatst: 24 april 2016 Wie gaan er dit jaar weer watermeloenen kweken?Ik wil dit seizoen een poging wagen met de volgende soorten:- Ledmon- Royal Golden- Thai Rom Dao- Katanya- Early Moonbeam Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 24 april 2016 Delen Geplaatst: 24 april 2016 Sugar baby Vorig jaar is het niets geworden, maar dit jaar probeer ik het opnieuw. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 25 april 2016 Delen Geplaatst: 25 april 2016 Ook ik ga Sugar Baby proberen. Ik heb ze 14 dagen geleden gezaaid, maar tot nu toe komt er nog niets boven de grond Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kleintje75 Geplaatst: 25 april 2016 Delen Geplaatst: 25 april 2016 staan ze wel warm genoeg?Mijn 2 soorten kiemden binnen een dag of 4/5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.