Infinite Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Ik heb 2 jaar geleden een houten moestuinbak op pootjes gemaakt.Deze winter viel me op dat een plank aan de onderkant los zit. Vandaag heb ik de bak leeggehaald en gerepareerd.Maar er zit ook een hele hoop groene aanslag op de buitenkant van de bak.Weet iemand een manier om dit eraf te krijgen zonder dat de plantjes er last van gaan krijgen aankomend jaar? Ik zat zelf te denken aan een sopje van groene zeep, maar misschien dat azijn ook goed werkt? Of is azijn te sterk om te gebruiken? Dit is de bak 2 jaar geleden, hij is nu dus helemaal groen Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
loes Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 met gewoon water en een borstel kom je al een heel eind.zo heb ik afgelopen zomer een deel van de schutting schoongemaakt. komend voorjaar moet het andere deel ook maar want het verschil is behoorlijk groot. Quote
RobO Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 wij maken het schoon met een goedkope hogedrukspuit van de karweiniet te dichtbij maar net genoeg afstand nemen om schoon te krijgen werkt ook prima voor het ontgrijzen van balinees tuinmeubelspul Quote
bio-fee Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Nadeel van hogedrukspuit om je houten tuinmeubels (of moestuinbak) dat door de harde waterstraal het hout als het ware wat 'open' gaat staan en dan daarna weer makkelijker vuil op kan nemen.In de gebruiksaanwijzing van mijn houten tuinmeubelen werd dit dan ook nadrukkelijk afgeraden... Quote
Missmass Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Hier heb ik heel goede resultaten met schoonmaakazijn. Ik zou als ik jou was eerst de bak eens afboenen met water en zeep en dan als laatste met een spons een flinke laag azijn op het hout aanbrengen. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Infinite Geplaatst: 28 februari 2015 Auteur Geplaatst: 28 februari 2015 vandaag de bak schoongemaakt, bedankt voor de tips! Uiteindelijk geschrobt met een sopje en harde borstel. De bak ziet er weer bijna als nieuw uit!!! Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
HuubvG Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Dat van de schoonmaakazijn snap ik niet. Daar wordt het zuur van en daar doen algen/mossen het juist goed op. Onkruid verbrandt ervan, maar meestal wordt alles groener met sch. azijn. Quote
Missmass Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Hier spuit ik elk voorjaar de bestrating in met schoonmaakazijn en de groene aanslag verdwijnt letterlijk als sneeuw voor de zon, zelfs zonder schrobben. Ik doe dat dan op een zonnige dag waarop dus geen regen wordt voorspelt en het werkt echt heel goed hier. Ook de groene aanslag mijn tuinmeubilair verdwijnt er mee. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
dirk71 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Nooit hout proberen schoon te maken met een goedkope hogedrukspuit. Ook niet met een dure. Quote
Estemy Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Heb hetzelfde probleem, maar volgens mij is het alleen erg in de koude en natte wintermaanden. Ik ga hem misschien met water schoonmaken en opnieuw beitsen (op beits groeit die niet, of ten minste, dat hoop ik). Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.