Gast jack Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 nee ze komen niet op de konijnen toen ik jaren 2 konijnen bij de kippen had lopen nooits last van bloedluis gehad .konijnen zijn weg en na een aantal weekjes. hups bloedluis ( toeval of ?? ook boerenwormkruid zou helpen .hang dit ook op zo dat de kippen er niet aan kunnen komen . Quote
greetje11 Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Vanavond varenblad (zit een luchtje aan) in het leg nest gedaan, liet 1 klein blaadje vallen, hap weg, ze lusten het dus wel.Heb het goed onder het stro verstopt, in de hoop dat ze het niet vinden. Quote
hansm Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Volgens mij mag je het ook ophangen aan touwtje tenminste dat las ik opzoek naar wat varen nu precies doet,nog niet gevonden overigens, al ben ik dan nog nieuwschieriger wat de werking precies is zeker als het aan touwtje hangt. Quote Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Misschien door dat luchtje wat er aan zit, dat de luis daardoor weg blijft.Zal morgen ook wat aan een touwtje hangen. Quote
Bubbels Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Ik heb altijd van dat rode poeder in een fles tegen bloedluis. Werkt magnifiek en je doet jaren met een fles. Varens worden ook nog wel eens gebruikt als basis voor het nest. Schijnen ook goed te zijn voor de schaal van de eieren als de kip erop broedt. Heb zelf 7 eieren onder een zombi..eh..hen liggen nu. Ze is volledig van de wereld als ze op eieren zit. Gelukkig komt ze heel af en toe even op aarde om een slokje te drinken en wat te eten, maar dan moet ik het wel bij haar nest in de buurt zetten, want ze gaat er het hok niet voor uit.Ik zou zelf liever geen frontline op mijn kippen gebruiken. Het is best heftig spul. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Gast jack Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 hier heb ik vandaag 1000000 bloedluis weer in de vlam gezet ik leg nu opgevouwen kranten in de leg nesten daar kruipen de bloedluis lekker onder weg en dan hups de vlam er in ( wel buiten het hok aansteken .... ook hier broeden nu 2 serama hennetjes .dus wie weet Quote
greetje11 Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Ik heb altijd van dat rode poeder in een fles tegen bloedluis. Werkt magnifiek en je doet jaren met een fles. Welk rood poeder bedoel je Merk en evt. waar te verkrijgen Quote
Bubbels Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 *zoekt fles*Home Shield (www.homeshield.nl) Gemaakt van een soort plankton. Het haalt de beschermlaag van het schildje van het insect weg waardoor deze uitdroogt. Ik spray het in kieren, onder het hooi in het legnest en op de zitstok. Het is volledig natuurlijk en onschadelijk voor jezelf en de kippen. Kan ook in de hondenmand gebruikt worden tegen vlooien. Ik heb het gekocht bij Van Der Wal hier in Hoogeveen. Die hebben ook een grote webshop. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
greetje11 Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 Dank je , daar bestel ik ook altijd mijn groentezaden Quote
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Onze kipjes zijn opgehouden met leggen... Al een week niet één eitje gezien... Ze zien er gezond uit, kammetjes mooi rood, ze zijn lekker actief... Ze eten en drinken goed, krijgen legvoer, grit en groenafval uit de keuken. Ik snap er helemaal niets van! Hok gecontroleerd op bloedluis of ander ongedierte, ik weet even geen andere oorzaak meer... Iemand nog een idee??? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Dennis29 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Soms houden ze een tijdje rust Quote
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Toch niet in hun 2e jaar al??? Ik dacht dat dat pas kwam als ze wat ouder waren? Binnenkort komt er wel een 3e hen bij (oud-hollands krieltje) uit een nest van pa, misschien dat dat helpt... Maar als er iets mis blijkt te zijn wil ik natuurlijk geen nieuwe hen erbij zitten Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
hansm Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Goed dat je alle standaard dingen even naloopt Mijn kippen lijken geen eieren te leggen maar doen ze wel, ze vreten ze nog steeds zelf op mischien doen ze dat bij jouw ook. Quote Players only love you when they're playing.
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Nee, geen eierpikkers gespot... ook geen miniscule restjes schaal of wat dan ook! Ik zal het nog even aankijken Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 bij eieren pikken .....zo veel mogelijk kunst eieren in de legnesten leggen .als een kip dan een ei legt .zou je het zo snel mogelijk tussen de kunst eieren moeten uithallen als ze dan op zoek gaan pikken ze allen op de kunst eieren .zo hebben mijn brahma,s het toen ook afgeleerd . sambal of ander spul in de eieren heeft hier toen niet geholpen .. Quote
hansm Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik had een golfbal neer gelegd, daar trapte ze niet in, ga de kunst eieren nog even kopen Quote Players only love you when they're playing.
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Of chocolade eitjes... Véél lekkerder, trappen ze vast in! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 leg in ieder leg nest ongeveer 4 of 5 nep eierenklinkt of is veel .maar zo komt het goede ei tussen die nep eieren te liggendan het goede ei zo snel mogelijk weg nemen .want ze gaan dus pikken op de eieren . laat maar wat weten hoe het bij jou gaat Quote
Dennis29 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 De enige nepeieren die we hier konden kopen hadden echt een xxl formaat, terwijl onze kipjes juist kleine eieren leggen... Dus daar trapten ze ook niet in.Maar na een tijdje waren ze vanzelf gestopt en nu doen ze het echt nooit meer. Quote
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik had vandaag weer één ei! Hopen dat het toch een pauze was! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
geedee Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 De enige nepeieren die we hier konden kopen hadden echt een xxl formaat, terwijl onze kipjes juist kleine eieren leggen... Dus daar trapten ze ook niet in.Maar na een tijdje waren ze vanzelf gestopt en nu doen ze het echt nooit meer. eitje uitblazen en bakken en opeten......schaal vol laten lopen met gips...perfecte maat Quote
Gast jack Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 ook een goed idee even of topickhet kuifhoentje ( genaamt bekie van mijn jongste zoont nu 11 jaar is overleden ze is 9 jaar geworden hij had haar gekregen als jong kuikentje .het verdriet is natuurlijk groot / hij was ongeveer 2 jaar toen hij bekie kreeg we hebben haar een mooi plekje in onze achtertuin gegeven .....wat een verdriet had en heeft dat ventje nu nog ..... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.