Annew Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Deborah, ik heb andijvie en selderij dubbel. Ik moet nog paprika, aubergine, broccoli, lente-ui, krulpeterselie, basilicum en bieslook. Overigens zijn die zaadzakjes echt raar. Die lossen helemaal niet op. Mijn radijs kwam gewoon niet uit het zakje. Heb het maar even een handje geholpen, door dat zakje open te scheuren en ze waren al best groot. De wortels groeiden ook al ver aan de onderkant eruit, dus heb ze vandaag maar even verpot. Misschien wel erg snel, dus hopelijk gaat het goed. Ze zien er nog goed uit in elk geval. Quote
geertlaurent Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Ik trek die zakje gewoon open en zaai die zaadjes dan gewoon, als je boven en onder lostrekt liggen de zaadjes er gewoon los in hoor. Enkel de zaailinten leg ik er zo in Quote
Annew Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Ja klopt, dat heb ik nu bij de laatste ook gedaan, maar vond zo'n zakje wel makkelijk. Had gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd, haha. Maar die zakjes vind ik persoonlijk dus niet zo'n succes Quote
Samantha1979 Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Die zakjes zijn inderdaad drama. Lossen dus ook niet op. Had ook al dat het zakje de boel tegenhoud.Wij zijn compleet. De eerste plantjes per stuk in pot verplant. Zou de broccoli al buiten kunnen? Na afharden? Omdat ik overal lees dat je broccoli al buigen kan zaaien?Heb nu alles binnen in potjes maar als ik nu overdag de broccoli in de koude bak zet en dan snachts binnen? Quote
Estemy Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Niet normaal. Vandaag 12 potjes gekregen (heel veel noedels van ~50cent en schoonmaakspullen (je heeft nooit te veel waatwasserzout)) en 4 keer ruccola. Ongeloofelijk! Gisteren van een mevrouw voor me nog 7 potjes zomaar gekregen, maar ook ongelukkig.Nog steeds mis ik 5: andijvie (dat wilde ik sinds het begin het meest), kropsla, paprika, lente-ui en aardbeien10 dubbelpotjes : ruccola 4x , aubergine, spinazie (2x), tomaat, prei, dille (wat tijm en dille al weggegeven naar vrienden) Ik hoop dat ze binnenkort een ruildag houden. Dan zou ik zeker daar in de eerste rij staan Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik zo graag wil meedoen aan deze actie, maar ik ben serieus verslaafd aan die potjes. Ik MOET alle 20 hebben! Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Volgende week de laatste week toch?? Quote
HuubvG Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 @Estemy, 12 potjes? En je krijgt één potje per 15 euro? Of reken ik nou verkeerd? Bij de uitgang stonden al kinderen om te vragen: mijnheer, heeft u ook moestuintjes gekregen (en zo ja, wil je die dan aan ons geven)? Ik: nee, ik had te weinig boodschappen (strenge caissière), maar ik spaar ze zelf eigenlijk al (man van 62 ). Quote
Annew Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Estemy, rucola is wel heel lekker, haha!We hebben nog 2 weken om ze te sparen. Ik heb trouwens andijvie inmiddels al 3x.Ik moet er nu nog 6. Ik wil ze ook allemaal, haha, ondanks dat ik bijvoorbeeld broccoli niet lust Misschien dat we straks kunnen ruilen. Alleen de zaadjes en het kaartje in een enveloppe opsturen. Ruildagen gaan er niet komen heeft AH gezegd. Ik heb vandaag de rucola overgepot. Vanaf morgen zet ik de overgepotte radijs en rucola buiten onder een kleine koude kas. Hopelijk overleven ze dit. Zo kunnen onze katten er in elk geval niet bij. De radijs groeit bij mij echt al goed! Angela: Tot 15 maart, dus het is nog 2 weken (helaas nog maar..) Quote
Estemy Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Ja, maar met sommige producten krijg je extra. Volgende week met Knorr werelgerechten (1+1gratis) bijvoorbeeld krijg je extra (ben van plan om 6 te kopen, oh nee! ). Deze week kreeg je voor unox rookworst, cup-a-soup, Good noodles, en ALLE schoonmaakspullen eentje extra bij (heb nieuwe afwasborstel, veel waatwasserspullen, schoonmaakdoekjes). Ik had maar 3 potjes voor totaalbedrag. De soep en noodles waren zo goedkoop dat ik heb gewoon veel gekocht (altijd super voor lunch en voor de campingvakantie). Ook het boekje kon je deze week met appels gratis krijgen en vorige week de plastic kweekset met Knorr producten. Soms maken ze nog steeds een "unofficial" ruildag in de XXL vestigingen. Ze hangen gewoon een bord "datum X op Y uur" bij de ingang, heb ik vaker gezien. Bijv vorige keer voor de boerderij mini's was bij ons (in Tilburg XXL AH) een speciale ruildag. Anders, inderdaad, MTFD ruilen, Buurtlink of naar marktplaats kijken (vandaag geen leuke aanbiedingen in mijn buurt). Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Lieke81 Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Ik vind 't een leuke actie van de ah. Maar ik zie wel erg veel, planten die mega lang worden en witte stengels hebben. Vraag me af of de informatie op de zakjes wel klopt... Of ligt dat aan mij. Quote
Marjolein23 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 De rucola, broccoli en kropsla gaan bij mij erg hard.Andere helaas niet. Ook zie ik dat op sommige bakjes iets van schimmel begint te ontstaan. Iets te vochtig misschien? Zie wel dat bij iedereen ongeveer dezelfde type omhoog komen en de andere wat minder. Moeten denk ik gewoon geduld blijven houden Quote
Deborah82 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Ik lees al even met jullie mee.De plantjes van de moestuintjes gaan hier erg hard. Zo hard zelfs dat ik als leek niet door had dat de wortels door de bodem van een paar potjes zijn gegroeid. Heeft iemand een tip hoe ik ze nu het beste kan verpotten. Ik ga ze tijdelijk in een plastic bekertje doen omdat ze nog niet naar buiten kunnen en ga ze dan per plantje in een bekertje doen en dan houd ik ze nog even in de kweekbakken.Hopelijk kan iemand me helpen.De tip van de zaadjes uit de papiertjes halen heb ik gedaan bij de potjes die ik over had zodat ik ze nog een keer kan zaaien. Morgen ga ik in de klas van mijn zoontje de moestuintjes voor de eerste keer water geven. Ben benieuwd hoe dat gaat!!! Hopelijk kan iemand mij helpen!!! Quote
Winters Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Hebben ze bij je zoontje in de klas ook de moestuintjes? Wat een leuk idee! Wij hebben er nu iets van 12. Ik hoop dat ik ze nog op tijd compleet krijg. Quote
Annew Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Estemy: ik kom ook uit Tilburg. Ik wil ze idd misschien ook op marktplaats zetten om te ruilen. Maar ik denk dat ik dat misschien volgende week ga doen, zodat ik eerst zelf nog kan proberen te sparen. Ik heb nu bosaardbei, andijvie, selderij en spinazie al 3x. Vandaag heb ik weer 2 nieuwe gehad, namelijk: paprika en aubergine. Nog 4 te gaan, namelijk bieslook, krulpeterselie, brocolli en basilicum. Deborah: Ik heb mijn rucola en radijs ook al over gepot in een grote pot en zelfs al buiten onder een koude kas gezet. Staan er nu 2 dagen en ze doen het nog prima. Ik controleer het natuurlijk wel steeds of ze het al wel aankunnen.Verpotten van deze plantjes is best makkelijk. Het potje scheur je voorzichtig open. Probeer de wortels heel te houden die eruit steken, maar als dat niet helemaal lukt, dan is dat ook niet zo heel erg. Vervolgens kun je de plantjes los van elkaar halen. Heel voorzichtig, want die worteltjes kunnen aan elkaar zitten en ze zijn zo dun dat je ze snel breekt. En tot slot doe je de plantjes 1 voor 1 in een grotere pot. Eerst potgrond in de pot en dan kleine 'gaatjes' maken waar het plantje in kan en dan dichtmaken.Als je dan helemaal klaar bent, dan geef je ze natuurlijk nog genoeg water. De plantjes kunnen soms net na het verpotten er slap uitzien, maar dat wordt daarna weer beter als je ze gewoon voldoende water hebt gegeven en niet teveel wortels kapot hebt gemaakt. Quote
balkontuinder Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Mijn hele schoonfamilie + bijhorende collega's zijn intensief aan het sparen... voor mijn nichtje van vier. Quote
koenpoging Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Hier kun je alles kwijt over de AH moestuinactie, die loopt van 16 februari t/m 15 maart 2015.Meer info over de actie: NL: http://www.ah.nl/moestuintjeBE: http://www.ah.be/moestuintje Andijvie: Breedblad Volhart WinterAubergine: Black Beauty of Halflange VioletteBasilicum: Large LeavedBieslook: Fijne BieslookBosaarbei: Baron von SolemacherBroccoli: Groene Calabrese NatalinoDille: Dille, GewoneKropsla: MeikoninginKrulpeterselie: Gekrulde donkergroeneLente-ui: White LissabonPaprika: California WonderPrei: Herfstreuzen 2Radijs: Ronde rode vollegrondsRucola: ColtivataSelderij: Snijselderie, gewone snijSpinazie: MatadorTijm: WintertijmTomaat (cherry): BalkonzauberVeldsla: Noord-HollandscheWortel: Amsterdamse Bak Dank Henk, wij hier in België hebben maar een paar AH winkels en toevallig één van de eerste op één KM van bij mij, ben maar net begonnen met een vierkante meter verleden jaar , maar dit jaar X 3 en heb in mijn kweekkastje een bak vol van die plantjes van AH , via jou lijst kan ik nu eens mijn variëteit vergelijken met anderen, ben benieuwd of het één beter smaakt, makkelijker groeit, groter, meer vruchten draagt.... dan het ander Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Deborah82 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Zo ben net klaar met het verpotten. Heb uit 4 potjes 45 plantjes!!! Dit gaat zo wel een hele grote tuin worden ben ik bang. Mijn man wordt al helemaal gek van die potjes en is bang dat ze dadelijk door het hele huis staan.Morgenochtend ga ik aan de slag op de basisschool in de klas van mijn zoontje, dus ga maar even kijken of de juf het er mee eens is om maar een paar zaadjes per potje te doen, want het verpotten en alles komt op mij aan. En dat met 3 volle tuintjes van de AH is een hoop werk als ze allemaal uitkomen.Komt goed! Kan gelukkig mijn ouders blij maken met wat plantjes rucola en radijs!!! Quote
Deborah82 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Heb alle potjes 21-2 voor het eerst water gegeven. Het gaat bij sommige plantjes heel hard.De broccoli, kropsla, radijs en rucola kwamen 26-2 uit. De andijvie, spinazie en tijm 28-2. Basilicum, Bosaardbei, cherrytomaat, dille, prei en wortel zijn vandaag 2-3 uitgekomen!Wat ben ik blij dat de aardbei en cherrytomaat toch zijn uitgekomen!!! Heb de broccoli, kropsla, radijs en rucola net verpot en allemaal in een apart plastic bekertje gedaan, zodat ze daar even groter in kunnen worden voor ze naar buiten gaan.Ik heb nu 5x radijsplantjes, 13x rucolaplantjes, 17x kropslaplantjes en 9x broccoli! Quote
Estemy Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 annew: Super, ik ga zeker later op Marktplaats zoeken, als ik in het einde van de periode nog iets nodig heb. En ook leuk om te zien dat we niet hetzelfde planten missen, want soms hebben ze in een regio minder van een en in de andere andere.Extra: ruccola (4x), spinazie (2x), aubergine, peterselie, dille, prei, tomaatNodig (4x): aardbeien (Kim heeft ze al voor me, maar als ik zelf krijg is ook goed), lente-ui, paprika, kropsla EDIT: gisteren eindelijk andijvie gekregen. Super blij! Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
balkontuinder Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Vandaag weer naar de AH geweest en de veldsla gekregen! Die heb ik natuurlijk al tussen mijn eigen zaden zitten, maar ik vind het nog steeds leuk. Het meest blij ben ik nog steeds met de spinazie. Toch speciaal dat net die ene die ik echt wilde uitproberen, tussen de (totaal) vier potjes zat! De twintig ga ik nooit halen met dit tempo. Quote
Balto Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Is er misschien iemand die een bosaardbei over heeft? Te ruil tegen maximaal 7 van mijn dubbelen. Gewoon via een envelopje enkel de zaden!- spinazie 2x- selderij 2x- wortel 3x- veldsla 2x- andijvie 2x- aubergine 2x- rucola- dille - tijm- bieslook- kropsla Quote
Winters Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Hoi Balto, ik heb voor jou wel de bosaardbei.Zou ik van jou dan misschien aubergine mogen? Quote
Balto Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Is goed! Wil je nog wat meer dan de aubergine? Ik heb ze toch maar over Zonder de aubergine is mijn lijstje dit nog:- selderij 2x- wortel 3x- veldsla 2x- andijvie 2x- tijm 2x Quote
Infinite Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Mocht iemand nog aubergine zaadjes over hebben, dan houd ik mezelf graag aanbevolen Ik heb nooit aubergine zaadjes gekocht omdat ik niet weet of het wel bevalt, en dan blijven zitten met zo'n groot zakje zaad... Maar die kleine pakjes van de AH zijn ideaal om een keer mee te experimenteren Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Winters Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Haha inderdaad Infinite! Ik heb je even een privéberichtje gestuurd Balto. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.