Ga naar inhoud

Actie AH 2015: begin je eigen moestuintje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo dat zijn veel potjes hoe doe je dat zo snel.

Dit is mijn collectie ik heb de helft van alle potjes. 10 dus om precies te zijn.

693341_0_82_ah_moestuin_005.jpg

778361_0_82_ah_moestuin_008.jpg

Groetjes jessica

Geplaatst:

Jij hebt er ook al veel Jessica. Ik heb er nog maar 2.

Het valt me wel op dat (volgens mij) nog niemand de bosaardbeien heeft. Die wil volgens mij iedereen wel dus misschien dat er daar minder van worden uitgegeven?

Toevoeging voor het lijstje van Salamandertje: ik heb cherrytomaat Balkonzauber

Geplaatst:
Eigenlijk is het zo… als je visite krijgt en je zegt lusten jullie allemaal koffie...En je komt dan met het serviesje van je kind van 3 jaar…

Het is inderdaad allemaal wel erg mini voor de volleerde moestuinier. Ik heb vandaag ook drie potjes aangenomen van meneer aha en het eens bekeken en ik ga de rucolamat in stukjes knippen en ik een grotere pot uitzaaien..de cherrytomaatjes geef ik weg en de basilicum..weet nog niet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Voor het lijstje, radijs zijn de "ronde rode" (een collega van mij heeft deze al )

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Winters: Ik heb al wel de bosaardbei hoor, maar heb toen niet op het ras gelet.

Maar bosaardbei vind ik eerlijk gezegd wel een beetje troep. Daar moet je wel mee opletten dat je tuin straks niet helemaal vol zit.

De Radijs is trouwens: Ronde rode vollegronds

Geplaatst:

Ik dacht dat ik de veldsla al had, straks thuis is kijken welk ras het is. Maar wat een heerlijk initiatief voor kinderen om te "leren" tuinieren

Ik ga het 'tuintje' volgend jaar hergebruiken om tomaten of paprika's in te zaaien tot het tijd is om te verspenen

Geplaatst:

Veldsla is de 'noordhollandse'

Ik dacht dat ik de veldsla al had, straks thuis is kijken welk ras het is. Maar wat een heerlijk initiatief voor kinderen om te "leren" tuinieren

Ik ga het 'tuintje' volgend jaar hergebruiken om tomaten of paprika's in te zaaien tot het tijd is om te verspenen

en krulpeterselie is 'gekrulde donkergroene'

Geplaatst:

Ik kreeg vandaag 6 potjes maar eigenlijk mocht ik er maar 2. Waarschijnlijk omdat ik zo lief ben ha ha. Ben er super blij mee. En nog geen 1 dubbel. Ik wil zo in zo de aardbei nog.

Weet iemand of die tomaat groot wordt kwa plant of is het de kleine variant.

Geplaatst:

Hoi AppelVrouw.

Oké want ik moet rekening met ruimte houden. dan ga ik van een grote plant uit.

Geplaatst:

Hoi Appelvrouw

dan weet ik genoeg dan hou ik dat potje ook de tomaat.

Dat heb ik nog wel een grote bloempot. Ik wil de de paprika en tomaat namelijk in een kast zetten dit jaar inplaats van buiten.

op naar de tomaat dan maar.

Geplaatst:

Mijn twee moestuintjes

10988521_661238570653171_1651659013592885550_n.jpg?oh=79cb034ac721bc03fd931408a1b00aba&oe=554E0139

Zijn alweer wat potjes bij, deze foto is van twee daagjes geleden.

We zijn een groot gezin en krijg soms potjes van anderen

Geplaatst:

20150219122644-1-289141424429580.jpg

Ik heb er ook al een paar , ben benieuwd hoe ze uitkomen .

Ik vind het wel een leuke actie .en leerzaam , mijn zoontje zorgt voor deze plantjes.

Geplaatst:

Voor gevorderde moestuinders is het vat te doen, maar is deze actie voor beginners niet nog iets te vroeg in het jaar?

Is er nu nog redelijk weinig licht(sprietige kiemen) en over een week of acht, als de planten naar buiten te gaan, is het net half april. Kans op nachtvorst is nog niet weg.

Voor leken zijn er veel valkuilen lijkt mij.

Is AH niet de winkel waar ik mijn boodschappen haal, deze actie gaat mij sowieso voorbij.

Doe wat je zegt, dan lieg je niet

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik ook nog niet alle soorten zaaien, bv veldsla, krulpeterselie en paprika zouden al wel kunnen. Weet iemand of je deze informatie kunt vinden in het boekje dat je erbij kunt kopen (of volgende week bij de appels krijgt)?

Geplaatst:

Jammer, denk dat het nuttig was geweest als AH deze info wel vermeld had.

Geplaatst:

Mag je geen aarde over de aardbeidenzaadjes heen strooien? Dat staat wel op die manier in de instructies, dus dat heb ik wel gedaan...

Ik ben maar een beginner. Heb vorig jaar tomatenplantjes, spaanse peper en dropplant gezaaid. Dit vond ik zo leuk, dat ik dat nu ook weer wilde gaan doen en net voordat ik zaadjes wilde kopen, kwam die actie van de AH.

Staat er nuttige informatie in het groei & doe boekje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...