Pieter16 Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Hallo mensen,Zou ik van gewone potgrond en een soort zand ik denk zelf het metselzand dat noemt men namelijk scherpzand. Ik ga de potgrond goed zeven en het dan door elkaar mengen. Iets van 1 deel zand op 4 delen potgrond dacht ik zo. Ik hoor graag van opmerkingen. En hoe zit het met als je een vraag hebt gesteld in de verkeerde? Die heet molsla Mvg Sven Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
Frans Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Zelf doe ik niet anders Sven en als zand gebruik ik brekerzand. 1 deel zand op 4 delen gezeefde potgrond is prima. Men zegt weleens dat 'echte' zaai- en stekgrond beter is omdat die minder voedingsstoffen bevat maar wat opgroeien en kwaliteit betreft mankeert er niks aan mijn plantjes. Ik heb zo het vermoeden dat dat 'betere' van zaai- en stekgrond vooral gezocht moet worden in de inkomsten van de fabrikant . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
wouttie75 Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Zeker weten Frans ! Ik heb nu ook van die geperste kokospotgrond erbij door wat erg goed bevalt. Reguleert goed en is mooi rul. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
RobO Geplaatst: 31 januari 2015 Geplaatst: 31 januari 2015 wij zaaien meestal gewoon in potgrond, nooit problemen gehad met kiemen of verspenen, lichtjes aandrukken en niet te droog laten worden Quote
Bubbels Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Niks mis met potgrond. Zelf gooi ik er vermiculite doorheen omdat ik dat makkelijker vind werken. Droogt minder snel uit en de zaailingen zijn wat makkelijker los te maken. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Pieter16 Geplaatst: 2 februari 2015 Auteur Geplaatst: 2 februari 2015 Hallo medemoestuiners,Is het goed als ik voor zaaigrond potgrond met metselzand meng?Mvg sven Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
weknow Geplaatst: 2 februari 2015 Geplaatst: 2 februari 2015 Prima. + Voor klein zaad, eventueel grove stukken uit potgrond zeven/halen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.