Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik lees al een paar weken stilletjes mee en vond het nu tijd om mij eens voor te stellen. Ik ben Bodil en ben 26 jaar oud.

Sinds een paar jaar groeit mijn interesse aan tuinieren, maar in verband met verhuizingen kon ik dit tot nu toe nog niet echt uitleven. Nu heb ik een mooie balkon van ca 2x4m op het zuiden, en ben ik van plan, daar groente te kweken. Ik heb een perfectionistische aanleg, dus voor mij wordt de uitdaging om 'gewoon maar wat te proberen', zonder alles tot in de puntjes van te voren uit te zoeken. Voor de langetermijn-motivatie vind ik het leuk om aan dit forum deel te nemen, ervaringen met mede-tuinierders te kunnen delen en tips uit te wisselen.

Ik heb al een bakje met rucola dat regelmatig geoogst wordt, wat kruiden en mijn in december gepote knoflookteentjes steken nu hun hoofdjes naar buiten. Daarnaast heb ik onlangs twee boeken gekocht die mij moeten ondersteunen met een planning. Ik had nog wat zaadjes liggen van een paar jaar terug, die volgens de pakjes nog goed moeten zijn. Alles wat ik daarnaast nog wilde zaaien heb ik een paar dagen geleden besteld - nu kan de lente komen!

Genoeg voor nu, ik sta open voor vragen, als jullie die hebben.

Groetjes, Bodil

Geplaatst:

Welkom! Tip: er rouleert een zadenenvelop voor beginners. Voor mij was dit een goede manier om ook met iets minder doorsnee groenten en fruit kennis te maken. Veel succes!

• 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...