prinske86 Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 Hallo, Ik wil graag kippen in mijn tuin, voor de eieren en om kringlopen in mijn tuin beter te laten verlopen (onkruid met zaden laten eten, compost gebruiken, etc) Nu zit ik al lang te bedenken hoe ik dat moet doen, gezien ik ze best wat ruimte wil geven en hier vossen zitten. Het gevolg: een grote, overdekte ren, wat geen gezicht is. Daarom wil ik eigenlijk voor een 'laag' model gaan, dat verdwijnt achter mijn haag. Het nadeel hiervan is dat ik er zelf niet in kan lopen voor inhoud en schoonmaken. Nu dacht ik zelf met het geniale idee te komen om iets te maken waarvan ik het dak eraf kan halen. Zo kan de ren dus laag blijven (1.20-1.50m) Dan kwam ik met mijn tekenkunsten op ongeveer dit uit: De bovenkant is dus nog open. Hier moet een dak op wat ik er makkelijk af kan halen, zodat ik door de ren kan lopen. Iemand van jullie hier ervaring mee? Betongaasmat? netten? Andere ideeen? Quote
Jane Doe Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 Doek wat bij rundvee gebruikt wordt zou ook kunnen? Is ok tegen wind regen. Kan wel tegen een stootje.Maar denk dat een netj of gaas het makkelijkste is?En uitgraven is geen mogelijkheid? Quote
Deborah Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 Doek dat je op kunt rollen? Zoals een zeil bij een zwembad of bij een aspergeveld. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
prinske86 Geplaatst: 3 januari 2015 Auteur Geplaatst: 3 januari 2015 Ja dat zou kunnen werken, maar dan moet ik denk ik wel om de zoveel decimeter een latje (of bamboestok) maken, omdat anders alles inzakt bij regen. Het gaat mij er om dat vossen er niet inkunnen. Zouden ze het lef hebben om op het plastic te springen? @Jane Doe, wat bedoel je met uitgraven? Quote
Bubbels Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 (aangepast) Roofdieren hebben over het algemeen meer lef dan je lief is. Als ze graag binnen willen komen doen ze daar hun best voor. Je zou ook met gaas en latjes 2 of 3 panelen kunnen maken met scharnieren die je op de rand van de achterkant bevestigt. Dat je die panelen eventueel omhoog kan doen en dan stutten met een lange stok o.i.d. 3 januari 2015 aangepast door Gast Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Liekie Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 Je hebt ook golfplaat op rol wat dus theoretisch weg te 'rollen' is. Maar of dat in de praktijk ook heel praktisch is weet ik niet. Wel steviger dan gaas voor als er een vos op springt. Quote
annemiek123 Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 3 draadpanelen die je dan met ringen vastmaakt , en aan de voorkant met bv een carabiner, zodat je hem open kan zetten,heb deze week op de tuinen gemerkt, dat gaas en netten gelijk kapotscheuren als er sneeuw op ligt.... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.