Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aanbiedingen voor de moestuin 2015

Aanbevolen berichten

Ik ga de folie kas tegen een houten schutting zetten en in een hoek.

naast de folie kas staat dan ook nog een vierkante moestuin bak. Dank dat dat wel voldoende beschutting dan heb. en eind zomer haal ik de folies uit elkaar en gaat i de zolder op.

weet iemand of die kweekbakjes een beetje goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons kwam gisteren de papieren folder van de Lidl door de bus, en inderdaad het kasje staat er in (vanaf donderdag verkrijgbaar). Ik had hem vorig jaar gekocht en hij is dus inderdaad maar 1 seizoen meegegaan. Maar ik ga er toch weer één kopen, want ik heb er enorm veel plezier van gehad dus ik vond het de 49,95 wel waard. Het frame is nog prima, wel jammer dat ze niet de folie apart verkopen, maar ik denk dat ik een net over het oude frame ga doen en dan daar m'n kolen en zo onder ga zetten, zodat ik die eindelijk eens niet voor de rupsen teel

Als je iets beters wilt ben je ook heel veel meer geld kwijt. Ik weet niet of er folie bestaat wat meerdere seizoen uv-straling en weer-en wind weerstaat en meerdere seizoenen mee gaat, maar ik weet wel dat ik nog geen betaalbare foliekas gevonden heb waar de garantie gegeven wordt dat de folie meerdere seizoenen mee gaat. En kun je ook van de duurdere modellen meestal geen vervangende folie kopen.

Bovendien is het Lidlkasje de ideale maat voor mijn tuintje en vind ik het ook fijn dat die rekjes er in zitten.

Ondertussen maar verder sparen om ooit iets beters te kopen

Jessica, bij mij staat hij in een hoek van de tuin ook tegen de schutting, had hem zelfs niet vastgezet of zo en hij heeft nooit een krimp gegeven tijdens een storm. Bij mij was de folie gewoon op, verbrokkelde gewoon. Maar heb er wel van maart tot november enorm veel voordeel van gehad. In maart al raapsteeltjes en zo, en tot diep in oktober nog tomaten geoogst, en in november de laatste paar paprikaatjes en pepers.

Ik vind het echt best een fijn ding, maar zoals gezegd heel jammer dat je niet gewoon de folie apart kunt kopen

De kweekbakjes zijn een beetje slap, die van de Action zijn een stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een keer de beschermtunnel van de Lidl gekocht. die bogen waren binnen de kortste keren kapot. Braken gewoon door. Waardeloos. Ik weet niet of de foliekas van eenzelfde kwaliteit is?

Nou das grappig! Ik kocht vorig jaar ook die tunnel.

En bij mij doen die bogen het uitstekend, het folie is op maar ik heb gewoon nieuw folie voor over de bogen gekocht .

De koude bak (€29.99) vond ik dan weer te krakkemikkig voor zijn geld. Ik heb liever meerdere folietunnels dan voor dat geld

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand of die kweekbakjes een beetje goed zijn.

Die van de action vind ik beter. Die van de Lidl zijn van dat champignonbakjesplastic en de inleg met 24 zaaipotjes heeft geen drainagegaatjes. Wel makkelijk op te lossen natuurlijk, maar toch. Maar ze worden dan weer wel per 3 of 4 stuks verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dan weet ik genoeg. Ik hadden vorige week 2 van die kastjes gekocht bij de action.

dan koop ik daar liever nog 2 van bij. Want die kan ik dan in me folie kas op de rekjes zetten. Als ik de folie kas heb staan zal ik een foto plaatsen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

dagaanbieding:

6 fruitstruiken Voor: € 29,95 + € 6,95 Verzendkosten

-Framboos Rubus idaeus Heritage

-Braam Rubus fruticosus Thornfree

-Rode aalbes Ribes rubrum Jhr. van Tets

-Witte aalbes Ribes rubrum Witte Hollander

-Cranberry Vaccinium macrocarpum Early Black

-Rode kruisbes Ribes uva-crispa Hinnonmaeki

http://www.1dayfly.com/be/nl/outdoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben laatst bij de big bazar geweest en daar hadden ze zaden 2 voor 1 euro. Heb snel even wat ingeslagen natuurlijk

en voor de mensen die kasjes zoeken voor in de vensterbank ze zijn nu voor 5 euro bij de intratuin helemaal nieuw en best groot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de Lidl 1 kg Franceline aardappeltjes gekocht (rode schil), ze beginnen al een beetje uit te schieten. Kosten: 1,19 Euro. Hetzelfde ras als pootaardappel kost 5,45 Euro per kg. Er zal wel een verschil zijn, maar voor 1,19 durf ik deze gok wel aan...

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Dirk, Bas en Digros, zijn de heesters en fruitstruikjes weer in de winkel, voor 1,29 de stuk.

Onder andere, Frambozen, Aalbes Jonkheer van Tets, Kruisbessen Hinnonmaki Rot en Grun, Tayberry's en Blauwe bes Patriot. Kleine plantjes, maar voor 1,29 kun je er ook weer geen buil aanvallen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jessica

Ik ben ook al op de uitkijk voor een leuke oppottafel. Maar de meesten vind ik te klein, en te laag voor mijn 1,72 m om zonder rugpijn een poosje aan te werken. Ik heb het idee dat dit soort "oppottafeltjes" meer verkocht wordt om voor de sier in de tuin te zetten met leuke plantjes er op. Er zijn wel grotere, praktischere oppottafels te koop, maar die kosten voor mij te veel.

Ik ga dus ook af en toe maar bij de tweedehands winkel langs en kijk af en toe op Marktplaats op zoek naar iets geschikts om buiten te zetten; tuin(tafel), bureau, kastje etc. Ik loop vast wel een keer tegen iets leuks aan en voorlopig behelp ik me met een paar opgestapelde kratten en een klein tuintafeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jenneke

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik de tafel van de Praxis koop en dat ik er dan het 1 en ander aan ga veranderen.

Bijvoorbeeld hogere poten en wat extra verstevigen nog. Dat de tafel in zijn geheel wat hoger wordt heb hier nog alle tijd voor. Zelf ben ik 180 en heb ik ook geen zin in rugpijn ondanks dat ik hier al veel last van heb. Ik kom ook vaak bij de kringloop maar had nog niet echt iets gevonden. Maar zolang het tafeltje van de praxis niet nat wordt zal het wel een tijdje meegaan. Groetjes Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkoop potgrond 10 daagse.

0.00714 cent per liter. Ofterwijl 3 zakken van 70 liter is 210 liter is 15 euro.

Een gemiddelde zak van 40 liter zou dan 2,86 euro kosten. Ja 5 euro per zak maar wel 30 procent meer inhoud dan een gemiddelde zak van 40 liter dus omgerekend 14 cent per liter goedkoper dan een 40 liter zak.

Regenwormen graven gangen, en veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkoop potgrond 10 daagse.

0.00714 cent per liter. Ofterwijl 3 zakken van 70 liter is 210 liter is 15 euro.

Een gemiddelde zak van 40 liter zou dan 2,86 euro kosten. Ja 5 euro per zak maar wel 30 procent meer inhoud dan een gemiddelde zak van 40 liter dus omgerekend 14 cent per liter goedkoper dan een 40 liter zak.

Bij Welkoop betaal je dus 7,14 eurocent per liter. Het kan nog stukken beter maar je moet dan wel het geluk hebben om in de buurt van Zevenhuizen te wonen. De permanente potgrond aanbieding van Vd Spek (helaas alleen één vestiging in Zevenhuizen zie http://www.spektuin.nl, ligt naast de A20) is 20 zakken van 30 liter potgrond voor 25 euro. Dus 4,16 cent per liter. Losse zakken kosten 1,70 euro dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier stonden er echt heel veel afgelopen zaterdag, misschien nog even in een ander filiaal proberen dan?

Er is ook een fanpagina van de Action op facebook.

Uit ervaring weet ik dat, zodra het gepromoot wordt het altijd superhard gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het assortiment per winkel ook verschillend is, grote en kleine winkels. Ben hier in het dorp tenminste nog nooit die tien liter "kokosaardeblokken" tegengekomen en een aantal andere dingen die hier besproken worden.

Vriendelijke groeten,

Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...