Jeanne heijmans Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Aardappels.wat een verschil in de volle grond of grote pot.mmmm,ik bedoel qua opbrengst
pippi Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Peulen en Sugar snaps voor de zoveelste keer. Morgen weer wortelen. Volgend jaar moet dat echt anders. Maar goed, het was lekker hoor, peultjes met rijstnoedels en ik vega 'kip' en zoon bio zalm. Rode ui en knoflook uit eigen tuin en bio paprika van de Jumbo (hopelijk de de laatste gekochte paprika dit jaar) erdoorheen, sojasaus en gember en alles. Overmorgen als alles meezit eindelijk de eerste bietjes uit de kas. Jozefmegreetje wat hebben die er lang over gedaan. Maar ze staan er nu mooi bij en ze zijn nu ook eindelijk lekker aan de maat.
Cupcakeje Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Biefstuk salade met sesam sinaasappel dressing.Met kropsla, jonge spinazieblaadjes, snijbiet, radijsjes en erwtjes uit eigen tuin. Dit jaar de stengel ui en knoflook nog gekocht maar die komen volgend jaar als het goed is ook uit eigen tuin.
Spitskool Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Aardbeien, aardbeien en aardbeien. En 'in', maar niet 'uit' eigen tuin, watermeloen. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Turkse linzensoep waar alleen de pepermunt en chilipeper uit eigen tuin was. Ons hoofdgerecht was geïnspireerd door Joriekes foto elders. Gekookte aardappels met venkelgroen, kropsla en olijfolie, waarvan alleen de venkel en kropsla uit eigen tuin was, met doperwtjes en eitjes. Vond het heerlijk! Kinderen hadden het handje erwtjes uit de tuin in de tuin al verorberd. Gelukkig hebben we ook een supermarkt waar je doppers kunt kopen. Niet net zo lekker, maar wel handig!
aalterse-willy Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Sla komkommer aardbeien en kersen om de taybessen en witte en zwarte bessen niet te vergeten. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Morgen,aardappels, bieslook, en botersla.met eieren van de kipjes
pippi Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Broodje vegan hamburger met sla en ui uit eigen tuin, en het allereerste bietje van dit jaar. Hij smaakte naar grond. Ik hoop dat de rest straks beter smaakt.
Charly Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Helaas ben ik niet bijster goed met mijn half werkende camera. Maar het is dus echt verdraaid lekker. En helemaal uit eigen tuin. Tomatenspread voor op brood. Uitje en paprikaatje zachtjes fruiten in wat olie, 10 min wel hoor. Heel kalm. Dan vleestomaat (ik had zo'n hele dikke. Zo'n monstertje van meerdere in 1) in stukjes en gesnipperd vers knoflookje erbij (ik deed 2 teentjes). Lekker wat zout erop. En dan een kwartiertje laten pruttelen tot het meeste vocht weg is. De avond zelf: op wat vlees als dikke saus, de rest in een bakje in de koelkast en de volgende dag op brood. Nu al 2 dagen gemaakt en nog steeds erg enthousiast over zelf. Smakelijk! wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Bon appetit Charly! Ik heb voor vanavond al een pastasalade gemaakt met garnalen. Alleen de sla en kruiden uit eigen tuin, maar dat zijn dan ook wel juweeltjes van smaakmakers uiteraard Verse en gedroogde pepermunt, citroenmelisse, peterselie, uitgelopen knoflook en een kropslaatje tussen de verder gekochte ingrediënten.
Jorieke123 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Op eiken gebakken (en gerookt dan dus ook) karbonades, gisteren. Met een salade er bij. En vandaag gaan er Gelderse schijven en een lam/schapenworstje op diezelfde BBQ. En wat schijven koolrabi met kruiden. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Wat een tof ding met die pootjes Jorieke. Wij hebben ook zo'n vuurschaal. Maar dan zonder die driepoot. Kan je die los kopen? En on topic: Mijn tomatenspread op varkentjesbrood aangevuld met net vers geoogste Parijse worteltjes (die dingen schieten veel meer door dan andere wortelen. Valt me op. Zeker 5%) en twee geruilde eitjes van de buurkippen. (Tegen half spitskooltje. Leuk zo!) wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Ja die zijn los te koop, jeweetwelwaar Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Ja die zijn los te koop, jeweetwelwaar Aha! Leuke uitbreiding op het gaas en aanverwanten! wees bevriend met kleine dingen
Charly Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Zo. Ik stop voor vandaag even met de culinaire uitspattingen hoor. Als we zo gaan beginnen...! wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Kippenpoten uit het vuistje, en een kouwe aardappelsalade er naast. Met nieuwe aardappeltjes, doperwten, tomaatjes, en ui. Met een dressing van yoghurt, mayo, mosterd, wat azijn, wat paardenbloemhoning, en peper en zout. Heel goed te eten De lam/schaapworstjes van gisteren waren erg lekker. We kregen ze van vrienden die hun jonge (bril)schapen heerlijk buiten hebben lopen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Luig81 Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Een salade van botersla,rucola, puntarelblad en wat jonge snijbiet
prettig gestoord Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Aardbeien als toetje Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Ann123 Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Een crumble van rabarber, aardbeien, loganberries en taybessen.
appelvrouw Geplaatst: 21 juni 2017 Geplaatst: 21 juni 2017 Zo. Ik stop voor vandaag even met de culinaire uitspattingen hoor. Als we zo gaan beginnen...!Had ik laatst precies zo! Dat brood wilde er niet uit dus ik even een flinke ram om het aanrechtblad met de vorm. Hup, brood doormidden. De stukkies smaakten wel trouwens. Hier eindelijk geen asperges meer..21 juni stop. hèhèWe eten nog wat peultjes, tuinbonen en courgettes. Morgen een broccolietje. Ik wacht met smart op tomaten en de eerste komkommers van mijn 5 planten. Sla is doorgeschoten. Wortels hebben regen nodig en kool is er nog niet en ook geen capucijners. Dus wees maar blij met jullie worteltjes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 21 juni 2017 Geplaatst: 21 juni 2017 Geroerbakte spitskool, taugé, sugar snaps en paarse peultjes.
newlifestylegirl Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Hey iedereen , Fijn topic allereerst ! Ik heb een tijdje terug problemen gehad met alle tomatenplanten , nl. dat er geen vrucht van de bloempjes kwam maar ik heb inmiddels dus gisteren de allereerste tomaat geproefd (blijkt dat het maar 1 plant is die slechts 1 vruchtje draagt , de rest doet het beter dan ik had durven hopen , er hangen daar gewoonweg dikke trossen aan langs alle kanten ) , wat ik dus gemaakt heb ? Een salade met dus de beruchte tomaat , krulsla , kropsla , en olijven van m'n olijfboompje van zo'n 5 jaar geleden , krielaardappeltjes ( ik heb de aardappelen wel vroeger gezet en gerooid dan naar seizoen e.d. ) gebakken met rozemarijn en geroosterde kip op z'n Amerikaans gemarineerd met tijm , rozemarijn en een goede dikke teen verse knoflook die misschien wat langer had mogen drogen , hij was nogal heftig in smaak eigenlijk . Vandaag eet ik een verse jonge prei met opnieuw aardappelen maar niet van de tuin . Ik ben nu eigenlijk een beetje benieuwd of er meerdere zijn die aardappelen iets vroeger rooien om krielen ipv grote aardappelen ? vierkante meter moestuin naar volle tuin . Groentje in het groene ,meer dan 20kg framboos , meer dan 20 pompoenen en teveel aan courgettes, te weinig tomaat en gelukkig voldoende paprika kunnen oogsten en het hele jaar door sla en kruiden en een volle diepvries
newlifestylegirl Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Geroerbakte spitskool, taugé, sugar snaps en paarse peultjes.klinkt lekker en zelfs leuk maar ik heb dus werkelijk nog nooit spitskool geproefd , ben ik eens benieuwd naar vierkante meter moestuin naar volle tuin . Groentje in het groene ,meer dan 20kg framboos , meer dan 20 pompoenen en teveel aan courgettes, te weinig tomaat en gelukkig voldoende paprika kunnen oogsten en het hele jaar door sla en kruiden en een volle diepvries
Aanbevolen berichten