Gast Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 3 bakken gemaakt en deze op de moestuin gezet. Daarna de eerste bak gevuld met tuinaarde en potgrond en toen nog een paar zakken gekocht voor de 2e bak deze ook gevuld. Aan de 3e bak vullen zijn wel nog niet toegekomen. Maar vind zelf dat ik al erg veel gedaan heb vandaag samen met me mannetje. Quote
HuubvG Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 In de voortuin allerlei zaden gezaaid, veel bloemen, eetbaar en/of sier.Achtertuin idem, kas idem, alle zomerbloemen zijn de grond in.Enfin, lang genoeg bezig geweest om nog net een paar innige momentjes van commissaris Witse te kunnen meepikken. Quote
Deborah Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Water gegeven, Aardappels gepoot, veel verschillende gewassen gezaaid en diverse uitlopers van frambozen verplaatst (vooral de Fallgold is erg enthousiast aan de wandel gegaan, zelfs erger dan de wilde frambozen in mijn tuin). Oh ja, ik stuitte bij het poten van de aardappels plots op een mini salamander. Die heb ik in mijn mini moerasje gezet En natuurlijk genoten van alles wat nu al bloeit, inclusief de mini bloempjes van de bosbes. Kortom: bijna de hele dag in de tuin bezig geweest! Wat een straf met dit weer Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
pirke64 Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Plastic huiven van de moestuinbakken vervangen door netten. Dan hoef ik niet iedere morgen het plastic op te rollen en het 's avonds weer terug te rollen.Temperatuur gaat omhoog, alles loopt mooi uit dus extra warmte dmv plastic is niet meer nodig. Netten zijn wel nodig anders heb ik alle katten uit de buurt op bezoek... Quote
geertlaurent Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Moestuinbak van het zoontje ingezaaid: sla, radijsjes, wortelen, rode biet, ... wat eenvoudige dingen. Quote
Almond Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Mijn hang-schommelstoel in elkaar gezet en al schommelend genoten van de eerste bloemetjes tussen het groen Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Erny Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 In de achtertuin in het zonnetje gezeten, die voor het eerst ver genoeg over de daken kwam, en wijn gedronken. Tja... mag nog niets doen he... Quote
RobO Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 straks: zaaicursus geven met H., leuk!en de laatse aardappeltjes poten, onder een doek, rattes en rosevals Quote
RENEHENDRIK Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 ik heb net weer water gegeven an mijn pas gezaaide zaadjes. tis best wel droog hier op de klei.mijn spinazie komt erdoor de aardappelen zijn gepoot ,rode kool is geplant. mijn gezaaide rode kool is opgevreten door de slakken net als de bloemkool.erwten en tuinbonen komen erdoor, de capucijnders kiemen. de zaaiui zie ik nog niet, zit al wel 3 weken in de grond. ben benieuwd Quote
Itoero Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Ik heb vandaag het dak van m'n serre gewit. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Loraine Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 GefreesdOnkruid getrokken10 kilo aardappels gepoot Nu heulemaal kapot Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
aalterse-willy Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Plankier langs de wasdraad afgewerkt, ze is content hoor! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jessiem Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Wauw Willy, knap gedaan! Vakmanschap Ik heb spinazie gezaaid, een klein beetje maar.Compostput gemaakt en een stekje van krulwilg ernaast geplant. Zaaisels water gegeven en de borders verhoogd voor de zonnebloem. Quote
Deborah Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Willy Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Jan Lokman Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 hekwerk en netten voor de doppers enz gezet.. eenruiters getemperd .. e.a gezaaid en geplant. Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Mari Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Wauw Willy ziet er netjes uit Vandaag de tuinbank afgeschuurd, graskanten afgestoken, bloemenborders onkruidvrij gemaakt en geschoffeld. Een paar planten verzet die niet helemaal naar mijn zin stonden.Stekken genomen van Agastache 'Black Adder', bewortelde afleggers van hortensia 'Annabelle' opgepot en al een deel van de tomaten verpot. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 ssst Mari, ik mocht dat doen van de bazin, dat of 'n pakske slaag zei ze! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Itoero Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Ik heb tomaten in de serre gezet en knoflookrugjes hersteld. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
geertlaurent Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 6 meter erwten uitgeplant; 5 meter radijsjes gezaaid, een hele hoop verschillende soorten;3 meter rode bieten gezaaid;en een metertje spinazie bijgezaaid. En uiteraard wat kippendraad rechtgezet als steun voor de erwten alsook ze wat afschermt tegen vogelvraat. Quote
Cupcakeje Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Vandaag eindelijk in de moestuin kunnen werken, dus nu is ook eindelijk voor mij het seizoen begonnen. De helft van de vakken zijn weer onkruid kwijt. En de fruitstruiken zijn opgebonden. nu snel gaan zaaien Quote
RobO Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 gisteren water gegeven in de kas en slakken geplukt straks gaan we de hekwerkjes voor de bonen opzetten en wiedenen perspotjes maken en zaaien maar... Quote
Bee Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 gisteren 4 soorten tomaten en 4 tal soorten pepers in de serre gezet en ook het risico genomen er reeds van beide buiten uit te planten, we zullen zien. Had al gedacht als er nog nachtvorst zou komen ze te beschermen in een draad koker met stro erin. Daarnaast plaats bepaald waar straks mijn meloenen, aubergine, augurk en komkommer moeten komen en dan is de serre volledig vol. Ook nog Afdak gemaakt voor buiten waar dus de tomaten en pepers staan. Tegen de avond mijn tomtato's geprobeerd maar dat zet ik straks wel in het juiste topic met foto's... Quote
Tuin514 Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 gisteren het moestuintje van mn ouders onkruidvrij gemaakt, ja wel wat laat, maar nu is het schoon om te gaan zaaien, we zijn nog geen hart en nieren moestuinders Quote Groeten,Linda
geertlaurent Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Kapucijners klimrek gemaakt. Gaat er ongeveer zo uitzien: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.