Jane Doe Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Gaat de Rob0 ook al commercieel met de saffraankrokussen? Dat hebt hij hiero een klant. ja, is ook toevallig, ik heb dit jaar een paar rijtjes xtra gezet, interesse? pbtje?(saffraan is 30.000 per kg toch? ) Daarvoor kopen wij niet kilowijze in Quote
jean Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Niets gedaan, alleen even gekeken of alles er goed bij staat , maar het was echt geen weer , de hele dag regen en geen beetje maar heel veel en wind, hopelijk morgen iets droger Quote
Piroska Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Lekker aan het bouwen geweest aan mijn nieuwe leem-pizza-oven. 2 witte aalbessen geplant.Wat aarde uitgegraven en mijn bedden mee verhoogd.Weggewaaide tunnelkas weer overeind getrokken en vastgezet.Hele tuin gesproeid wegens de droogte.Met visite die een kip kwamen brengen een wijntje in de tuin gedronken. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Ariyana Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Alleen de laatste sla soort nog verspeend. Nu staat de teller op 13 Australische gele en 125 plantjes van 4 andere soorten... Ik heb mijn lesje wel geleerd voor de volgende keer! Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Jessiem Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Boontjes in potjes geplant,Rondje water geven, alles gecontroleerd,vooral binnengebleven want ik was in staat weg te waaien Quote
geertlaurent Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Gisteren waaide het zo gigantisch hard dat de koude kas (polycarbonaat) open vloog van de wind om nadien in stukken over de tuin heen te waaien Gelukkig was er niets stuk, moet vergeten zijn om de slotjes toe te schuiven vermoed ik. Mij 's avonds in het tuinhuisje bezig gehouden met het terug in elkaar schuiven en kloppen van de kas. Voor de rest viel er niets te doen, daarvoor was het veel te slecht weer. Quote
Itoero Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 De grond in de serre water gegeven en nog wat onkruid uitgedaan op en tussen de knoflookrugjes. En ik heb de rabarber nog eens bewonderd.De rabarber die verplant is geweest groeit een pak sneller dan de rabarber die is blijven staan. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
RobO Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 groenlof gesneden, die stond er nog goed bij na een lang seizoen met ook wel -6 graden!, alleen de buitenste blaadjes waren versnotterd Quote
gerritr1955 Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Alleen gekeken hoeveel zaad er rond dreef Quote Hortus est amicus meus.
Jessiem Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 groenlof gesneden, die stond er nog goed bij na een lang seizoen met ook wel -6 graden!, alleen de buitenste blaadjes waren versnotterd Groenlof kan toch geen vorst verdragen? heb hier ook een zakje die ik dit seizoen wil gaan zaaien.Weet u misschien of ze makkelijker is in een pot? Quote
suus76 Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 De grond in de serre water gegeven en nog wat onkruid uitgedaan op en tussen de knoflookrugjes. En ik heb de rabarber nog eens bewonderd.De rabarber die verplant is geweest groeit een pak sneller dan de rabarber die is blijven staan. Wij hebben met onze verplaatste rabarber precies hetzelfde. Ik denk overlevingsdrang van de plant. Daar waar bij de rabarber die er nog stond alleen wat bladpuntjes te zien zijn, staat de verpootte rabarber al volop in het blad. Quote
RobO Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 nou, hier gewoon geprobeerd en ja, prima vorstbestendig dus; het waren al wel grote planten wij zaaien ze voor in een pot en planten ze uit met wat mest, gewoon volgens het advies op het zaadzakje Quote
Flup Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Ik heb een poging gedaan om een stuk grond onkruidvrij te maken (omspitten) zodat daar deze week de koude bak op gezet kan worden. Helaas jagen de stortbuien mij steeds naar binnen, maar straks wordt het droger en kan ik verder gaan. Heb toch maar eindelijk buienradar gekeken, wel zo verstandig. Quote
Jessiem Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Ik ben net binnen, de borders heb ik lekker onkruidvrij gemaakt onder toezicht van wat duiven en merels,heel wat wormen gezien dus die zullen straks lekker smullen. Nog een bolletje vogelzaad opgehangen voor de pimpelmeesjes (omdat ze hun krulwilg omgehakt hebben hiernaast ) en nu mijn uitkiemend zaad een rondje water geven en de spruitkool in potjes aarde zetten (was 1 jaar vervallen, is meer een test) Ben wel goed door elkaar gewaaid, maar gelukkig niet koud. Ik zal goed slapen vanavond @robO: Hmm, eens uittesten dan Quote
Annew Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Ik heb vandaag mijn eerste radijsje eruit gehaald. Niet heel erg bijzonder, maar toch leuk! Quote
Itoero Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 De grond in de serre water gegeven en nog wat onkruid uitgedaan op en tussen de knoflookrugjes. En ik heb de rabarber nog eens bewonderd.De rabarber die verplant is geweest groeit een pak sneller dan de rabarber die is blijven staan. Wij hebben met onze verplaatste rabarber precies hetzelfde. Ik denk overlevingsdrang van de plant. Daar waar bij de rabarber die er nog stond alleen wat bladpuntjes te zien zijn, staat de verpootte rabarber al volop in het blad.Ah, goed om te weten!Ik heb vandaag al het onkruid bij m'n knoflook weggehaald en de rugjes wat hersteld. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Flup Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Wederom verder gegaan met spitten en heb radijs (buiten) en dille (buiten en binnen) gezaaid en wat onkruid uit de tuin gehaald. Ook nog wat zaden besteld en de tomatenkrulstangen zijn ook binnen. Quote
RobO Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Ik heb vandaag mijn eerste radijsje eruit gehaald. Niet heel erg bijzonder, maar toch leuk! Quote
mijke Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Ik ging vandaag ff de tuin in om te kijken of alles de storm had overleefd (gelukkig wel), om de bosbes te verplanten en om wat plantgoed in de tuin te zetten. Ik begon met de bosbes, die stond nu in de volle grond, maar van klei wordt ie niet gelukkig ongeacht hoe veel compost je er op gooit. Dus bedacht dat ik een met tuinturf gevulde pot zou ingraven om hem daar in te doen. Daar mee begonnen. Maar euh, wow, ik heb nog nooit zulke natte grond gezien. En jeetje, wat is zo'n zak tuinturf zwaar Direct last van mn rug olé! Ik had ook een heeeele oude broek aan waarvan bij elke beweging de rits openging of hij van mn kont zakte, wat ook tamelijk annoying was (vooral omdat ik zegmaar tuinier tussen 2 flats, dus echt privacy heb je niet ), en toen tot overmaat van ramp Oor in een of ander zuur stinkend dood dier begon te rollen vond ik het wel weer mooi geweest Heb hond maar gelijk onder de douche gezet en heb mn tuinierwoede gekoeld door binnen van alles voor te zaaien Die plantjes komen dan later wel! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
gerritr1955 Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Al mijn bedden weer los geschoffeld en geharkt.De grond was goed dichtgeslagen door al die regen.Slaplantjes uitgepoot vanuit de koude kas in de volle grond.En de tuinkist maar weer eens opgeruimd.Op naar de warmte zou ik zeggen. Quote Hortus est amicus meus.
RobO Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 tuinbonen uitgeplant en de rest weggegeven Quote
mijke Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 We hebben aangrenzend aan ons tuintje nog een half tuintje geannexeerd, diegene wilde hem niet meer. Helaas kregen we niet het hele tuintje erbij want de andere helft is van de muntmeneer en hoewel die echt niks met zn tuin doet (onkruid en munt stond de hele zomer borsthoog) wil hij hem niet afstaan en ook niet ruilen naar een ander plekje. Stom. Enfin, half tuintje vandaag flink geschoffeld en compost er over. Paadje gelegd en ook vast een oude plantenbak neergezet, met een raam ofzo er overheen is dat een leuk klein mini koudbakje. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
gerritr1955 Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 munt in de volle grond bij je buurmandaar zal je niet blij van wordenzit binnen de kortste keren ook in jouw tuintje't is wat dat betreft net onkruidhet groeit ondergronds overal naar toezelf zetten we munt in cementkuipen Quote Hortus est amicus meus.
Gast Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 De hele dag bezig geweest. Eerst ben ik compost gaan halen. Waarna ik de tuin bij ons huis heb aan gepakt onkruid gewied en de tuin van een laagje compost voorzien. Daarna heb ik de aardbeienbak wat opgehoogd met wat extra compost. Ook moest ik op de moestuin nog puin ruimen mijn tuinbox was in stukken kapot weg gewaaid Door de storm van vorige week en me koudebak ook helemaal kapot een groot deel ligt in de naast gelegen sloot.waar ik niet bij kan.dus morgen opnieuw een poging wagen. Quote
Ariyana Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Oei dat is niet leuk jessica! Hopelijk krijg je morgen nog het een en ander te pakken uit de sloot. Wind was sowieso erg heftig de afgelopen week, we waren hier blij dat de parrasol gewoon mooi is blijven staan maar die ging me toch heen en weer met de wind. Hier hebben we eindelijk de 2 aardappel bedden gemaakt, ze lopen een beetje vreemd aan het einde omdat we niet genoeg plaats hadden. Ze hebben nu een soort L- vorm . Verder hebben we een hele rits aan bloembollen en planten geplant waaronder Lupine en Stokroos. We hebben de gigantische Yuka uit onze tuin verwijderd. Rot ding had een halve meter diep nog de wortels zitten. Je kon de wortels alleen met de schop kapot maken, anders kwam je er niet doorheen. Daarna op diezelfde plek nog meer bloembollen geplant en de 2 stokrozen. Als laatste de grond een beetje gelijk gemaakt zodat het er niet meer zo erg uitziet als een maanlandschap. De tuin ziet er nu erg kaal uit maar ik hoop dat daar snel verandering in komt. Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.