benonderkoffer Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 omdat de kropsla al aardig groot werd in de AH potjes toch maar overgepot. van de mini kas naar de grote kas. niet dat ik tekort sla heb, ook had ik al gezaaid. maar wil ze toch een kans geven, anders is het zonde.Dan maar 15 extra kropjes sla straks. Quote Groeten Ben Onderkoffer,Wie zaait zal oogsten.
geertlaurent Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Binnen voorgezaaid: KrulandijvieBonenkruidSaliePalmkoolSpruitenBloemkoolSprouting Flower of omgekeerd Tomaat Dancing with Smurfs nog is opnieuw want die kwam maar niet op Selder Quote
balkontuinder Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Buiten gezaaid:- Raapjes- Parijse wortelen- Stengeluitjes Binnen gepot:- Pipo tomaat (gezaaid via de DENO methode) Quote
dries_86 Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Wanneer heb je ongeveer de eerste vruchten geoogst ? En in welke potmaat staan ze nu dan ?En welke was de laatste potmaat vorig jaar voor het uitplanten ?Als ik correct herinner, dan had ik de eerste oogstbare vruchten al in april. Ze stonden in de grootste potten die ik had, vermoed zo'n 30-40 cm (uiteraard in de kas).. Daar hebben ze een klein maandje in blijven staan tot ik ze begin mei hun vaste plaats gegeven heb (op vochtige plek maar met volle zon). De planten gaven courgettes tot rond oktober (en er zaten kanjers bij).Nuja dit jaar kan het anders uitdraaien; misschien had ik gewoon geluk met de omstandigheden en goed plantmateriaal. Ik lap eerlijk gezegd die zaaitijden aan mijn laars en zie zelf wanneer ik wat kan zaaien. Quote
Waaslander Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Als ik correct herinner, dan had ik de eerste oogstbare vruchten al in april. Ze stonden in de grootste potten die ik had, vermoed zo'n 30-40 cm (uiteraard in de kas).. Daar hebben ze een klein maandje in blijven staan tot ik ze begin mei hun vaste plaats gegeven heb (op vochtige plek maar met volle zon). De planten gaven courgettes tot rond oktober (en er zaten kanjers bij).Nuja dit jaar kan het anders uitdraaien; misschien had ik gewoon geluk met de omstandigheden en goed plantmateriaal. Ik lap eerlijk gezegd die zaaitijden aan mijn laars en zie zelf wanneer ik wat kan zaaien.Bedankt voor de uitleg . Ja ik ben deze test dit jaar ook aan het doen.27-2 gezaaid in P7 potjes10-3 verplant in 2liter potten17-3 verplant in 5 liter potten Laatste maat zal een 50 liter worden .Als nacht temperatuur hoger is gaan ze naar de serre ,tot na ijsheiligen .Inderdaad kost wel wat werk maar vroeg zaaien en dan geen extra zorg geeft juist latere oogst volgens mij. Quote
lambado Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Vandaag denk ik maat tomaten zaaien en dat dan om de week doen zodat ik een gespreide oogst krijg ! Quote
suus76 Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 rode kool, koolrabi, bloemkool, spitskool , en zinnia's verspeend. Zwarte mosterd, snijselderij, bieslook, knoflookbieslook, basilicum, koriander, peterselie, salie en maggikruid gezaaid in bakken Quote
Nynkef Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Gisteren buiten aardappeltjes gepoot en uien, binnen knoflookbieslook, tijm, basilicum, koriander, peterselie, doperwten, courgette en pepermuntkruid gezaaid. Quote
Sils Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Buiten: wortelen en goudsbloemen gezaaid. Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Een mix aan bloemen, voor in de pallet. Quote
wouttie75 Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Drama !! mijn legenda / namenlijst van mijn tomatenzaailingen weggegooid !!! Heb nu zo'n 50 naamloze tomaten zaaibakken gemerkt met A-B-C-D etc.. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
gerritr1955 Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Dit is je KANS om nieuwe rassen te introduceren Quote Hortus est amicus meus.
Ariyana Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 @Wouttie: hahaha oops! Net nog 2 frambozen struiken geplant, ook weer 1 herfst en 1 zomer framboos. Daarnaast nog 6 aardbei (Charlotte) in bakken geplant. Het begint een beetje veel te worden hier . Ik mag niks meer zaaien/planten behalve de aardappelen..*gaat op handen zitten* Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Gemma Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Drama !! mijn legenda / namenlijst van mijn tomatenzaailingen weggegooid !!! Heb nu zo'n 50 naamloze tomaten zaaibakken gemerkt met A-B-C-D etc.. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Gemma Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Uien gepoot en sjalotten.Bosui gezaaid.Aardbeien geplant. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Annew Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Ik heb vandaag aardbeien (fragaria vesca) gezaaid. Hopelijk komen er een aantal uit Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Drama !! mijn legenda / namenlijst van mijn tomatenzaailingen weggegooid !!! Heb nu zo'n 50 naamloze tomaten zaaibakken gemerkt met A-B-C-D etc.. Dat is piep, nergens een backup? Moestuinseizoen iets geschreven? Gemma dan ben je druk geweest, op een mooie aardbeienoogst Quote
Waaslander Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Drama !! mijn legenda / namenlijst van mijn tomatenzaailingen weggegooid !!! Heb nu zo'n 50 naamloze tomaten zaaibakken gemerkt met A-B-C-D etc.. Dat is piep, nergens een backup? Moestuinseizoen iets geschreven? Ja letter of cijfer is meestal gemakkelijker te schrijven dan volledige naam . Hier bestand op laptop met wel nummer welke peper/paprika is en wanneer gezaaid en tomaten een letter . Ik mag er niet aan denken dat ik lijst was kwijtgespeeld tussen zaaien en dat ze in grotere poten gingen met label . Maar hier sta wel 1 peper/paprika die onbekend is. Had geen labels meer dan maar etiket op pot en daar met stift cijfer op en dan even gedopt en van deze ene was nummer niet meer te lezen de dag nadien. Tomaten heb ik wel bestand gemaakt met alle namen naast hun letter en wat uitleg en deze afgedrukt .Ja onthoud dat maar eens allen in totaal 74 soorten telkens 1 plantje . Quote
RENEHENDRIK Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 ik heb het plastic van de tuin gehaald ,gisteren aardappelland gefreest. nu wachten tot dat een beetje grijs word weer dan maak ik ruggen voor de aardappels en hoop eind volgende week te kunnen poten Quote
jootje Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Vorige week, sjalotten en uien geplant. Ook wilde spinaIe gezaaid en wortelen. In de kleine tuin achter ook nog een beetje spinazie en pluksla. Gisteren fresia's en anemoontjes gepoot. Quote
wouttie75 Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Ik had de corresponderende letters op de zakjes geschreven, deze lagen al een tijd in de kamer uiteindelijk heb ik ze per ongeluk weggegooid !! Ik weet welke 9 soorten ik heb gezaaid, weet alleen niet meer welke welke is...misschien kan ik ze vergelijken als ze wat groter zijn, ik heb namelijk samen met iemand anders gekocht bij Diana. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
balkontuinder Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Oei, spannend wouttie! Ik heb zojuist nog een Pipo tomaat gepot en twee Mini Bells. De paprika en peper is erg traag lijkt het... Die zijn nog niet voldoende gekiemt om op te potten. Quote
grassprietje Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Honeydew meloen, snackkomkommer en koolrabi Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.