HuubvG Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Paar vroege aardappelen in de kas gepoot, aubergine van AH gezaaid. Quote
GTman Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 De selderij van de AH gezaaid en binnen gezet. Kijken of het wat wordt. Quote
Gemma Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Peultjes shiraz, peultjes sweet gold, doperwten senator, sla, bieslook, peterselie, bloemkool, spitskool, rodekool, broccoli, koolrabi, pakchoi en blauwe lupine.Dit alles staat nu heerlijk licht in de kas in kweekbak. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Deborah Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Ik heb Koolrabi gezaaid Nu een strategie verzinnen om ze groot te krijgen en om de vlinders om de tuin te leiden. Mijn voorgenomen strategie is het volgende: het naastgelegen perceel ligt voorlopig braak. Daar ga ik een royale strook grond voorzien van de zaden van de Action (3 busjes met mixen voor vlinders, vogels en bijen goed voor 45 m2 bij elkaar) Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Liekie Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Kleine slaplantjes uitgeplant in de koude bak. Ze waren ineens nog meer mini dan toen ze nog in het potje stonden... Nu hopen dat het niet te vroeg was, maar als dat wel het geval is: weer wat geleerd Quote
Claudia69 Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Ik heb Koolrabi gezaaid Nu een strategie verzinnen om ze groot te krijgen en om de vlinders om de tuin te leiden. Mijn voorgenomen strategie is het volgende: het naastgelegen perceel ligt voorlopig braak. Daar ga ik een royale strook grond voorzien van de zaden van de Action (3 busjes met mixen voor vlinders, vogels en bijen goed voor 45 m2 bij elkaar)Ze zoeken je koolrabi niet om te eten, maar om er eitjes op af te zetten. Dat wordt eerst eten en dan je koolrabi bezoeken als je 'm niet netjes afschermt Quote
Deborah Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Bedankt voor de tip! Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Piroska Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Buiten gezaaid: Radijs, zomerwortel en spinaziegeplant: uitjes, bimi, wieringerlangstro-erwt Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
geertlaurent Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 12 soorten vroege tomaten en 4 soorten aubergine's Quote
Waaslander Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Tomaten (veel te veel) Hier ook van de 23 soorten gezaaid op 21 februari waren er nog 3 die geen teken gaven van leven maar herzaaid terwijl we nog 3 verkregen soorten bijzaaide hebben 1 twijfelgeval qua kiemkracht. Op enkele uitzonderingen na is het de bedoeling 1 plant per soort over te houden . Ook dropplant gezaaid terwijl . Dit alles in propagator als deze ontkiemd zijn gaat de stekker er uit voor dit jaar. Quote
Mari Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 -3 rijtjes spinazie-3 rijtjes kervel-Kapucijners 'Blauwschokkers'-Sluimerwt 'Norli'En de voorgezaaide erwten 'Mechelse Krombek' uitgeplant Quote
harm07 Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Broccoli voorgezaaid in turfpotjes (Beaumont F1 en Groene calabrese) + Oost-Indische kers buiten Quote
Rob44 Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Hoi allemaal, Vandaag heb ik poot uien gelegd en sjalotten.De paprika's die ik thuis gezaaid en verspeent had gaan, als het weer het toelaat, morgen naar de volkstuin om in de kas verder te groeien.De tomaten, die ik eind februari gezaaid heb, groeien goed en ik denk dat ik komende week sommige soorten kan gaan verspenen. tuingroeten Rob44 Quote
Waaslander Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Hoi allemaal, Vandaag heb ik poot uien gelegd en sjalotten.De paprika's die ik thuis gezaaid en verspeent had gaan, als het weer het toelaat, morgen naar de volkstuin om in de kas verder te groeien.De tomaten, die ik eind februari gezaaid heb, groeien goed en ik denk dat ik komende week sommige soorten kan gaan verspenen. tuingroeten Rob44 Is het een verwarmde kast ? Want anders vermoed ik s'nachts nog een gans stuk te koud . Voorspellingen 2 a 5°C minimumtemperatuur komende 14 dagen . Quote
Rob44 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Het is geen verwarmde kas, maar ik doe dit al jaren zo. En in de kas gaan de plantjes ook nog onder plastic.Rob44 Quote
balkontuinder Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Twee soorten sla en parijse worteltjes. Quote
lambado Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Ik heb net violen gezaaid (zwitserse reuzen) Ik hoop dat 't wat word Quote
Claudia69 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Gisteren ananaskers gezaaid en sla, vandaag ga ik de aardperen netjes zetten. Quote
gerritr1955 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Een 20 tal aardbeiplanten Florin geplant in de volle grond.'k Hoop dat het niet te koud voor ze is. Quote Hortus est amicus meus.
Almond Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Veldsla, alderman erwtjes en sugar bon uitgeplant. Wel in een folietunnel zodat ze het wat warmer hebben en minder door slakken en ander gespuis worden opgepeuzeld. Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Jane Doe Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Olifantenknoflook, eindelijk klaar waren er heel veel ...En 9 reuzenaardbei gigantella maxim geplant. Quote
Loraine Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Ahhh eindelijk klaar Waren er ook best veel hopelijk slaat alles aan en dan zijn we daar alvast zelfvoorzienend in hihi Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Liekie Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 hier wat wortelen, peultjes en ook wat erwten in de grond gestopt. Lekker in mijn t-shirt!! Heerlijk dagje! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.