Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen foto, maar het volgende straffe staaltje van vandalisme wilde ik toch even met jullie delen:

Vandaag zag ik dat mijn preien er slapjes bij stonden. Zou het de nachtvorst zijn geweest? Nee, want daar kan de winterprei best tegen. Toen ik een plant beetpakte zag ik het: iedere prei, alle 40+ in aantal, waren net onder de grond volledig doorgeknaagd! Ze zaten allemaal helemaal los in de grond. Alsof die snertbeesten me bewust een hak wilden zetten. Hele oogst kwijt!

Preivlieg, preimot... Het zijn kleine probleempjes vergeleken met dit grondvenijn....

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Einde van het seizoen was mijn hele moestuin kaalgevreten door die beestjes.

Holle bietjes, boerenkool zonder wortels.Wortels van slabonen en de laaghangende peultjes vinden ze ook erg lekker.

Hou m'n hart vast dit jaar....

Geplaatst:

... tuin netjes houden. Zo min mogelijk schuilplaatsen voor muizen creeëren. Dus geen rommelbulten waar ze onder kunnen schuilen. Niet alleen op jouw tuin maar ook de buren.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Geplaatst:

Hier kasjes voor steenuil voor de prijs van 27,50.

(Verleden week waren ze in de aanbieding voor 17,50. Ik heb er 2 gekocht....prima!! Voor alleen het hout ben je zelf al gauw een 40 Euro kwijt )

http://www.fruittuin.com/webshop.php?lijst=Nestkasten

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Inmiddels blijkt hier ook een muizenvanger aan de gang te zijn. Het hele weiland van de geiten is één gatenkaas. Verder blijkt m'n 'rug' bestemd voor de pompoenen bij het pompoenenrek een prachtige ingang voor de muizen.

Navraag bij de leverancier voor de geiten leverde de volgende tip op: probeer alles zo goed/diep mogelijk te verticuteren, het liefst voor er veel regen in aantocht is (zoals nu). Je maakt het gangenstelsel onbruikbaar voor de muizen en met een beetje mazzel verdrinkt de hele familie in de daaropvolgende (regen-)zondvloed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...