Tuinpraat Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Hoi iedereen, Voor mijn kiwibes had ik graag enkele rozenbogen geplaatst. Nu heb ik er op bol.com een paar gevonden in metaal die bijzonder goedkoop zijn. Hout vind ik persoonlijk mooier maar metaal is qua prijs veel interessanter en als het kwalitatief materiaal is zou het ook veel langer moeten meegaan. Mijn vraag naar jullie toe is of iemand ervaring heeft met deze of gelijkaardige rozenbogen. Ik vraag me af aan welke levensduur ik hier mag denken. Alvast bedankt voor jullie feedback! Quote
Jane Doe Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Hier was het geen succes, bogen lieten steeds los de schroeven hielden niet. Nadat Sultan vol in de boog is gevlogen, was de boog te krom om te laten staan. Weer in vorm buigen ging niet, was te zwak.Het stond wel heel mooi en komt nieuwe, van hout denk ik zodat we die zelf naar wens kunnen maken en plaatsen. Quote
weknow Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Ik gebruik een boog voor hetzelfde. Nu 3 seizoenen.Ook een goedkope, van Blokker toen, die al eerder 6 jaar voor een braam was gebruikt. Mooi blijft ie niet! Roest alom. Maar hij staat nog steeds. Wel is het nodig om ze aan beide zijden te verankeren met een metalen staaf o.i.d. tegen omwaaien! Het wordt topzwaar. Ben nu - voor 4 nieuwe kiwibessen en druiven - van plan om met betonstaven te werken van minstens 1,5 cm. dik. Het roestige heeft ook wel wat rustieks. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Tuinpraat Geplaatst: 3 december 2014 Auteur Geplaatst: 3 december 2014 Ok bedankt voor de tips! Het leek al te mooi om waar te zijn dat deze roestvrij zouden blijven. Ik ga op zoek naar een duurzamere oplossing want heb geen zin om de boel meteen weer af te breken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.