Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Daslookzaden aangeboden


Aanbevolen berichten

Dat heet hier Bärlauch, nooit geweten dat de Nederlandse naam daslook was. Ze groeien het best op een schaduwrijke en vochtige plek. Het groeit hier in grote getalen in het bos (en in mijn tuin) en ik ga er zaden van proberen te winnen. Plantjes kan ik ook van de buurvrouw krijgen, maar dat is lastiger opsturen mochten er nog liefhebbers voor zijn. De zaadjes hangen nu aan de planten, maar zijn nog niet rijp genoeg voor de oogst, dat duurt nog even. Mochten er mensen zijn die hier zaden van willen hebben, dan wil ik die tzt wel opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt mij denk ik Bit, niet Jasmin?

 

Oh ik dacht dat rondom die moederplant de zaadjes zich wellicht (ook) zelf uitgezaaid hadden en dat je dáárom daar wel jonkies had.

 

Ja standplaats is kennelijk erg belangrijk.

Ik denk dat het bij mij te droog is (zandgrond, en niet al te ver van een rij coniferen).

 

Ik krijg nu enkele bolletjes van een vriendin, eens kijken waar ik die dan kan laten want de hele tuin is eigenlijk vrij zonnig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestaande pol zelf heeft niet kunnen uitzaaien, omdat ik al het zaad ervan verzameld had

Weet je zeker dat er niet ook een ondergronds verspreidingssysteem is van de daslook? Mijn daslookplant had ook echt heel veel van die minivlaggetjes onder/rond de plant terwijl ik vrijwel alle bloem had opgegeten. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik was er erg verbaasd van..zoveel kleins had ik niet verwacht.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Jet. Er is geen ondergronds verspreidings-systeem bij de Daslook. Echt niet hoor. Daslook is echt een zaaier, vraag me zelfs af of de knolletjes zichzelf delen. Maar zeker niet weglopen nee. Kan best zijn dat ik iets gemist heb met het oogsten hoor, maar het grootste deel wat opkomt is echt wel door mij gezaaid. Heb op hetzelfde stukje tuin ook nog wat verderop gezaaid, wat ook opgekomen is precies waar ik het gestrooid heb. Ze maken ook wel heel veel zaad he ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat informatie van een duitse site over het zaaien van daslook. Kiemen van de zaden kan dus enorm lang duren, tot 2 JAAR!

 

 

Bärlauch: Pflege & Standort

 

Der perfekte Bärlauch Standort ist in einem humosen, leicht feuchten Boden, im Halbschatten unter den Bäumen. Fühlt sich der Bärlauch im Garten erst einmal heimisch, hat er einen enormen Ausbreitungsdrang. Dieser kann nur durch rechtzeitiges Zupfen und Jäten im Zaum gehalten werden. Wer nicht möchte, dass sich der Bärlauch im ganzen Garten verbreitet, kann eine Rhizomsperre im Boden nutzen.

 

Es empfiehlt sich, Bärlauch gleich als Pflanze zu kaufen, denn Bärlauch Samen brauchen satte 14 bis 24 Monate bis sie keimen. Selbst bei vorbehandelten Samen braucht man sehr viel Geduld, bis man sich über die ersten zarten Spitzen freuen kann. Am besten sät man Bärlauch gleich im Garten aus, so hat er alle Zeit, die er braucht.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed Flup! Ik houd mij aanbevolen. Wil je als je zaad hebt een pbtje sturen? Alvast bedankt!

 

Zal ik doen. Ik kan overigens ook aan plantjes komen, maar dat is wat lastiger verturen denk ik. Tenminste, ik heb totaal geen idee hoe dat moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Even een update

De plek waar heel veel daslook groeit mijd ik de komende tijd. Er zit daar vlakbij een nest wilde zwijnen (ben er gister vlakbij geweest en kwam een babyzwijn tegen) en de moeder daarvan wil ik niet tegenkomen. Een week geleden kwamen wij er ook al babyzwijnen tegen zonder moeder, dus voorlopig blijf ik er weg.

461671434984929.jpg

 

Ik ga even bij de buren vragen hoe het met hun daslookzaden staat en dan laat ik het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...