Jane Doe Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Bij huis in natuurlijk ook een mooie optie, kun je de kas helemaal volop benutten. Quote
Erny Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Zou in ieder geval ook even bij je vereniging checken of je een stuk moet vrijhouden vanaf de slootkant (bij ons is dat een meter) om eventuele baggerwerkzaamheden en ander slootonderhoud mogelijk te maken. Lijkt me ook beter om m iets verder vanaf de sloot te zetten. In ieder geval ook zo ver dat je er ook normaal omheen kunt lopen. En denk maar zo dat je niet een stuk tuin inlevert maar gewoon een stuk overdekt. In die kas kan je eerder en langer door gaan. Dus eigenlijk een nog intensiever gebruik van de oppervlakte. Als het mogelijk is om hem bij huis te zetten zou ik daar voor kiezen. Kan je er ook elk moment bij voor werkzaamheden en water geven e.d.Die MM-bak zou ik dan naar de moestuin verhuizen. En zo'n trilding... werkt dat op benzine of op stroom...? Want die laatste moet je dan ook maar net op je moestuin hebben. Quote
Frans Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Ik heb bij het aanstampen van de ondergrond voor de fundering van mijn kas onderstaand 'eigenbouwsel' gebruikt Jessica. Het is een simpel ding en gemaakt van afvalhout maar je kunt er echt enorme dreunen mee geven. Misschien is er wel iemand bij jou op de volkstuin die zoiets voor je wil maken. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Gast Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Hoi Fransbedankt voor de foto ik zal de foto aan de mensen op detail laten zien kijken of die me ermee kunnen helpen.Hoi Erna ik zal eens navragen hoe het zit met de regels ik heb het niet in het regelement kunnen vinden. Ik heb het met me man uitgemeten, en er hoeft maar 1 vierkante meterbak weg. Wel komt de kas dan een stuk voor me woonkamerraam langs. Ik wil het grasveld niet van de kinderen afpakken. Helemaal niet omdat onze zoon dit stukje tuin zo hard nodig heeft. Hij in zowel lichamelijk als geestelijk beperkt. En dit in voor onze zoon echt zijn fijne stukje vrijheid. Ik heb er over nagedacht om er eventueel een foliekas neer te zetten, deze kan ik dan makkelijk uit elkaar halen. Als ik zou kiezen om thuis iets neer te zetten. Quote
diesel4666 Geplaatst: 14 januari 2015 Geplaatst: 14 januari 2015 Ik snap niet waarom je de kas niet op het groter stuk zet? Je bent toch nooit grond verloren?Langs de beek zet je dan toch gewoon planten in open lucht. Een serre zo kort langs een beek, is volgens mij om problemen vragen... Quote
Maxy Geplaatst: 2 februari 2021 Geplaatst: 2 februari 2021 Je kunt het ook laten doen Jessica lol ;-) Quote
loes Geplaatst: 3 februari 2021 Geplaatst: 3 februari 2021 Ik mag toch hopen dat de tuinkas er 6 jaar later wel staat. Quote
HuubvG Geplaatst: 3 februari 2021 Geplaatst: 3 februari 2021 En je afvragen waarom Maxy zich gisteren registreerde om 1 bericht in het MTF te plaatsen. Leuke binnenkomer. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.