Gast Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 HoiIk las ergens dat je aardbeienmais kunt eten klopt dit. Want ik kom ook veel andere verhalen tegen die zeggen dat het alleen een sier en decoratie mais is. Op deze link staat dat je er popcorn van kan maken. Maar andere sites zeggen dat het geen eetbare mais is. Groetjes jessicahttp://www.freewebs.com/belevenissen-va ... show/40925 Quote
weknow Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 Volgens mij staat het vrij duidelijk ook in die link Jessica. Kleine, donker wijnrode kolfjes in ovaal-ronde vorm voor verse boeketten of als droogvrucht. De maiskorrels zijn als popcorn te gebruiken. Stop de hele kolf in de magnetron en wees getuige van een heuse ontploffing! Die is voor de sier....maar je kunt ze eventueel ook wel poffen in de magnetron. Dat maak ik er van Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Gast Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 Hoi WeknowIk open een topic omdat dit de enigste link is die dit schrijft. de andere sites schrijven wat anders.Nu ben ik benieuwd wat leden hierover weten uit ervaring. Quote
Itoero Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 Hier zijn enkele ervaringen:http://www.rareseeds.com/strawberry-popcorn/Het is dus zeker eetbaar!Het is gewone mais die naar een bepaalde vorm gekweekt is.In't engels vind je daar vrij veel info over. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Gast Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 Hoibedankt voor de link. ik zal het eens doorlezen. Groetjes Jessica Quote
Look Geplaatst: 2 augustus 2016 Geplaatst: 2 augustus 2016 Dit jaar probeer ik aardbeien popcorn mais te telen. In februari/maart waren wij in Nieuw-Zeeland en daar heb ik van kennissen zaadjes gekregen. Heirloom zaad, dus originele zaden. Hoewel wij een ander klimaat hebben ( helaas niet sub-tropisch) heb ik inmiddels drie bloeiende planten met roze bloempjes. De rest heeft nog geen pluim.Is er iemand van jullie die ervaring heeft met dit soort? Quote Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Ja hoor al een paar keer gehad dit jaar ook.Mijn cavia's vinden ze lekker, lekkerder dan suikermais in ieder geval.Alleen wel kans op kruisbestuiving als er andere mais in de buurt staat. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.