Ga naar inhoud

Aardbeien mais, kan je dat eten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Ik las ergens dat je aardbeienmais kunt eten klopt dit. Want ik kom ook veel andere verhalen tegen die zeggen dat het alleen een sier en decoratie mais is.

Op deze link staat dat je er popcorn van kan maken. Maar andere sites zeggen dat het geen eetbare mais is. Groetjes jessica

http://www.freewebs.com/belevenissen-va ... show/40925

Geplaatst:

Volgens mij staat het vrij duidelijk ook in die link Jessica.

Kleine, donker wijnrode kolfjes in ovaal-ronde vorm voor verse boeketten of als droogvrucht. De maiskorrels zijn als popcorn te gebruiken. Stop de hele kolf in de magnetron en wees getuige van een heuse ontploffing!

Die is voor de sier....maar je kunt ze eventueel ook wel poffen in de magnetron. Dat maak ik er van

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hoi Weknow

Ik open een topic omdat dit de enigste link is die dit schrijft. de andere sites schrijven wat anders.

Nu ben ik benieuwd wat leden hierover weten uit ervaring.

• 1 year later...
Geplaatst:

Dit jaar probeer ik aardbeien popcorn mais te telen. In februari/maart waren wij in Nieuw-Zeeland en daar heb ik van kennissen zaadjes gekregen. Heirloom zaad, dus originele zaden. Hoewel wij een ander klimaat hebben ( helaas niet sub-tropisch) heb ik inmiddels drie bloeiende planten met roze bloempjes. De rest heeft nog geen pluim.

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met dit soort?

Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...