Esthe76r Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Misschien een hele domme vraag. Ik heb een aantal walnoten gevonden. Is het noidzakelijk dat ik deze goed ga wassen? Ik heb dit een keer ergens gelezen. Wie doet dit nog meer of doet het anders? Quote
Piroska Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Het hangt er een beetje vanaf, normaal vallen de walnoten van de boom zonder de schil erom heen. Je hoeft ze dan dus echt niet te wassen. laat ze gewoon nog een weekje of 2 drogen buiten in de tuin en daarna kan je ze verwerken. Misschien zit er nog wel iets zwarts aan maar waarom zou je ze wassen? Kost alleen maar moeite en water Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
weknow Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Als je ze goed droogt, vallen stukjes bolster en vezels er wel vanaf.Alleen die echt in de modder gelegen hebben, zou je kunnen wassen...maar om de grond die er dan aan zit kwijt te raken, is die exemplaren borstelen na drogen een betere manier, lijkt me. In de winkel loop ik zelf aan de blinkend gewassen (meestal Californische) walnoten voorbij. Een of ander badje (met chemische stofjes om ze er mooier te laten uitzien?) komt de kwaliteit van de noten niet ten goede. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Esthe76r Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 Nou idd zoiets dacht ik ook al volgens het artikel zou het spul wat bleef zitten juist de noot slechter doen worden. Ik heb ze in een uien zak gedaan en maar elke dag een beetje schudden denk ik... Quote
weknow Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Hang ze buiten...zon en wind helpen veel bij drogen (net als de was Regen en mist/dauw belemmeren het goed drogen. Uitleggen op een doek of zeil gaat ook of, zoals vroeger bij mijn ouders, in wasmanden met grote gaten. Anderen leggen ze op een radiator of het rooster van de vloerverwarming. Vele manieren dus...maar goed drogen betekent dat ze lang goed blijven...tot meerdere jaren. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
spike Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Tot nu toe alleen hele schone walnoten gehad.Maar als de bolster er nog om heen zit moet je deze verwijderen met de hand( handschoen ) Anders drogen ze niet goed.Als de bolster niet los wil laten is de noot meestal niet goed. Wassen heb ik geen ervaring mee Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.