Fruitfanaat Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Hallo ik had in december vorig jaar een klein paw paw boompje gekocht, amper zo'n 15 cm, en in volle grond geplant. Begin april dit jaar liep deze mooi uit en is nu zowat verdubbeld kwa grootte maar in augustus werden de bladeren geleidelijk geel en nu zijn ze bijna allemaal afgevallen. Misschien is dit normaal omdat het boompje zich nog dient te versterken en/of is het omwille van het slechte weer in augustus? Normaal gezien begint die pas in oktober zijn bladeren te verliezen, klopt dit? Alvast bedankt voor info. Jean. Quote
RobO Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 het is een lastige klant, hier zijn er 3 misluktze willen klein niet in de volle zonveel mulch geen mest want ze verbranden snel Quote
weknow Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 het is een lastige klant, hier zijn er 3 mislukt Zijn er ook waar mee het je toch wel gelukt is, Robo? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
RobO Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 neu, , opgegeven, zwakko, weet ik... Quote
Fruitfanaat Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Bedankt voor de reacties. Hier gaat het tenslotte zijn normale loop denk ik gezien het vroeg uitlopen tijdens de zachte lente verliest die dan ook vroeger zijn blad. Is ook het geval bij de hazelaars,...Ik dacht volgens opzoekingen dat een paw paw pas in mei kan uitlopen en was dit jaar begin april. Groeit wel traag.Ik vraag me ook af ivm verzorging of die niet continu een vochtige bodem vragen maar dan ook weer niet te nat zie zijn natuurlijke omgeving dicht bij oevers. De mijne heb ik aan de voet van een jonge eik geplant, naarmate hij groeit zal ik de eik korter snoeien, maar hij krijgt wel volle zon in de namiddag. Is het zo dat die in onze streken kan verbranden, UV is toch max. 8? Quote
palmbird Geplaatst: 26 september 2014 Geplaatst: 26 september 2014 Hier 2 van de 4 boompje ook hun bladeren al kwijt.De sterkste(grootste boompjes) hebben nog blad.De twee grootste hadden ook bloei dit jaar maar geen vruchten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.