Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik had in december vorig jaar een klein paw paw boompje gekocht, amper zo'n 15 cm, en in volle grond geplant. Begin april dit jaar liep deze mooi uit en is nu zowat verdubbeld kwa grootte maar in augustus werden de bladeren geleidelijk geel en nu zijn ze bijna allemaal afgevallen. Misschien is dit normaal omdat het boompje zich nog dient te versterken en/of is het omwille van het slechte weer in augustus? Normaal gezien begint die pas in oktober zijn bladeren te verliezen, klopt dit? Alvast bedankt voor info. Jean.

Geplaatst:
het is een lastige klant, hier zijn er 3 mislukt

Zijn er ook waar mee het je toch wel gelukt is, Robo?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Hier gaat het tenslotte zijn normale loop denk ik gezien het vroeg uitlopen tijdens de zachte lente verliest die dan ook vroeger zijn blad. Is ook het geval bij de hazelaars,...Ik dacht volgens opzoekingen dat een paw paw pas in mei kan uitlopen en was dit jaar begin april. Groeit wel traag.

Ik vraag me ook af ivm verzorging of die niet continu een vochtige bodem vragen maar dan ook weer niet te nat zie zijn natuurlijke omgeving dicht bij oevers. De mijne heb ik aan de voet van een jonge eik geplant, naarmate hij groeit zal ik de eik korter snoeien, maar hij krijgt wel volle zon in de namiddag. Is het zo dat die in onze streken kan verbranden, UV is toch max. 8?

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...