riekie2 Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Beste mede forumleden, Denk er naast het verzamelen van zaad nog even aan om kruiden te drogen. Kruiden die heel goed gedroogd te gebruiken zijn, zijn munt, tijm, salie, rozemarijn. Ik heb zelf een droogmachine, maar kruiden drogen gaat ook prima door uitspreiden op droge plek (bij mijn oma lag de hele zolder altijd vol met munt voor de winter) of ophangen zoals bij tijm.Maak nog even een kruidentinctuur voor de winter: munt, tijm, salie, hysop in een pot op pure gin of wodka. 6 weken laten staan en je hebt een fantastisch keel/ hoestdrankje. Ik los het voor gebruik op in honing, in de magnetron om de alcohol te laten verdampen, kruidenextract gaat in de honing, et voila uw hoest/keeldrank, echt heel goed. Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Leuk Riekie. Er wordt hier al heel wat gedroogd of tinctuur gemaakt hoor..zie:gemengde-kruidenthee-t2250.htmlkruiden-drogen-t10159.htmlzelf-kruidenmedicijnen-maken-tinctuur-hoestsiroop-t1581.html enz enz. Wil je nog even de hoeveelheid van bv de hyssop geven? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
riekie2 Geplaatst: 26 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2014 ik doe ongeveer gelijke delen salie, tijm, munt, hysop in een jampot, potje helemaal vol, gewoon aan de steel. Quote
BartV Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Ik droog meestal tijm, rozemarijn, oregano en laurier, gewoon binnen op een droge plek.Perfect voor een bouquet garni! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.