Lanny Geplaatst: 6 augustus 2014 Share Geplaatst: 6 augustus 2014 Sinds 2010 heeft onze blueberry het goed gedaan, maar vorige lente had ik hem wat gesnoeid. Blijkbaar helemaal fout gesnoeid want we hebben niet meer dan 5 berries gehad deze zomer. Nu vind ik op youtube een filmpje van iemand die zijn struik bijna helemaal kortwiekt; alle oude takken tot 5cm boven de grond wegsnoeien. Idd met framboos doe ik dat ook zo, maar daarbij weet ik dat er steeds opnieuw nieuwe scheuten bij de vleet uit de grond schieten. Bij mijn blueberry heb ik eigenlijk nog nooit een nieuwe scheut uit het hart of uit de grond zien komen. Zou de raad opvolgen of niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 6 augustus 2014 Share Geplaatst: 6 augustus 2014 Ik knip altijd oude takken af tot ongeveer 10cm. boven de grond, jonge takken laat ik staan. Zo 'verjong' ik de struik. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 6 augustus 2014 Share Geplaatst: 6 augustus 2014 En als er geen jonge takken zijn, maar alleen twee meerjarige takken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 7 augustus 2014 Share Geplaatst: 7 augustus 2014 ja, hier ook geen jonge takken, heb dus nog nooit verjongd en ook niet gesnoeid ? (struik vindt het wel fijn hier (veengrond, elk jaar verse turf, piepkleinbeetje mest) want heeft mooi donkergroen blad en geeft volop bessen, maar uitlopen ho maar) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lanny Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Share Geplaatst: 7 augustus 2014 Hier staat hij wel in een pot, misschien daardoor dat hij geen uitlopers maakt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.