Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Dropplant: jouw favoriete recept ermee

jasmin

Aanbevolen berichten

Ik heb een heleboel dropplant, maar ik weet niet precies wat ik ermee wil. Ik heb de zoekfunctie gebruikt van het forum, maar het woord komt veel voor, maar recepten zag ik niet zo gauw. Behalve dan het drogen van de bloemen voor thee.

Iemand ervaring met het inmaken van de dropplant? In een chutney of zo, of een andere wijze? Het is mijn eerste keer. Als ik hem steeds afknip, wordt die dan net zo bossig als bv. munt? In wat voor soort gerechten smaakt het lekker? Het is zo'n typische sterke smaak. Misschien siroop mee maken, of verflauwt de smaak dan?

Ik wil niet dat het een sierplant blijft, ik wil hem echt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs een Agastage gekocht bij een kwekerij. In eerste instantie voor de bijen en hommels. De beste man vertelde tussen neus en lippen door dat de thee van de blaadjes erg lekker was, dus net zo als munt geloof ik.

Ik heb nu beide planten in de tuin staan....ik doe er verder niets mee, maar aangezien al mijn rozen en planten die in mijn tuin staan geuren, blijven ze. Tijdens het tuinieren haal ik altijd mijn handen door de pol. Heerlijk geuren vind ik dat. Geldt ook voor de salie

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 years later...

Ik heb mijn dropplant net voor het eerst getopt. Wat ik in mijn handen had, rook niet naar drop. Vriendlief, die er aan moest ruiken (en gezien alles wat ik heb te pas en te onpas laat proeven) wat huiverig was, vond het ontzettend lekker en echt drop.

Meer dropthee voor hem dus en voor mij andere thee.

Als er andere - gemengde toepassingen zijn, dan hoor ik het graag. Want zo enkel en alleen deze plant in mijn thee is denk ik niet my cup of tea.

aangepast door Gast

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want zo enkel en alleen deze plant in mijn thee is denk ik niet my cup of tea.

heel Spits

Hij maakt onderdeel uit van Appelvrouwskruidenthee. En zo in die mix vind ik em heerlijk. Volgens mij als je zoekt op kruidenthee vind je het recept wel. Wacht ff:

Gemengde kruidenthee.

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=35970&share_tid=2250&share_pid=116619&url=http%3A%2F%2Fwww%2Emoestuinforum%2Enl%2Fviewtopic%2Ephp%3Fp%3D116619%23p116619&share_type=t

Hm. Rare link. Hoop dat die het doet. Anders: de post van Appelvrouw van 25-09-2014 in het kruidenthee topic

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goed recept. Dank voor het delen Charly. Ik denk dat ik de kruiden voor deze thee maar eens bij elkaar ga sparen. Ik heb niet alles, maar kom een redelijk eind. Leuk!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...